Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Dagen före midsommaraftonen!

Av Marru - 18 juni 2009 23:41

Ja, den här gången så håller ju väderleksrapporten vad den lovar. Här regnar det för fullt, och har så gjort nästan hela dagen. Vi var till Borlänge idag och gjorde slut på mina stämplingspengar, tur att man får lön från Swebus nästa vecka :-D. Köpte ett par mjuka träskor, eller vad dom kallas dom med gummisula, inga foppatofflor här inte. Sen var vi till ÖB och köpte en presenning. Upptäckte på utställningen i Avesta att det kanske kunde vara bra och ha en sån inne i tältet på marken. Det blev ju alldeles lerig när man trampade runt i tältet. Sen var vi till Blomsterlandet. Säger bara hohojajaaa. Dit skulle man inte ha gått. Men jag tänkte ju att dom kanske hade satt ner priset på änglatrumpeterna nu när midsommaren är här. Men nej, det hade dom inte. Dom kostade 179 kr fortfarande. Men jag köpte en alla fall, vill ju så gärna ha en. Tycker dom är kanonfina. Det gäller bara och se till att hundarna inte kommer åt dom. Men nu står den på framsidan. Sen såg maken en sån där säck med hängpetunior. Den ville ju han absolut ha och hänga på väggen. Det är bara och hälla vatten i röret som är i säcken. Hoppas den håller sig sådär fin hela sommaren.



Tog en ny bild på hängblomman som jag köpte förra gången vi var till Blomsterlandet. Det har blivit lite fler blommor på den sen förra gången. Upptäckte vilken praktisk kamera jag har. Det är ju bara och öppna luckan med den lilla skärmen och vika den. Sen kan jag stå nere på golvet och ta en bild uppifrån, men jag ser på skärmen vad jag knäpper på för nåt. Blomman är alla fall en aster av nåt slag. Mer vet jag inte om den.



Senare på kvällen skulle Lizzie och jag till kennelklubben och träna agility, fast det regnade. De skall ju ha träning för dom som gått kurs under vinter på torsdagar. Men kan ju säga att det var ganska öde där. Så vi var väl där en halvtimme. Det fanns en färdig kort bana där som slutade med gungan. Det var ju perfekt. Den började med balansen. Det var inga problem, inte ens med gungan. Hon hoppade genom däcket och rakt på gungan. A-hindet stod lite vid sidan om så den gick vi också över några gånger. Har ju sett ibland på träningar att hon är lite trög att gå på dessa tre hinder i början, men när man väl fått över henne så går det bra. Men idag så tvekade hon inte ens, fast det regnade.


Sen åkte vi hem, och jag satt i bilen och spanade efter vägkanten på blommorna. Måste ju ha en midsommarbukett. Men hittade inte blommor mellan Söderbärke och Vad. Så då fick jag åka mot Tolvsbo istället. Där hittade jag prästkragar, ängsklockor och lupiner. Så här är min midsommarbukett. Ställde den på makens rökstol för fotografering, annars står den på trappan.





 
 
Annmi

Annmi

19 juni 2009 13:50

Underbara foton ♥...
Jam Kram & litet "voff" :)

http://annmisblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Airi

20 juni 2009 08:21

Du kunde ha fått ett skott utav min Änglatrumpet

 
Gunilla

Gunilla

20 juni 2009 15:43

*Fniss* har du inte upptäckt det förrän nu att du har en skärm på din digitalkamera? :)
Jag såg när vi var hos Kesrtin att du kikade i "kamerahuset", eller vad det heter. Tänkte fråga dig då OM du inte visste det, men tänkte att du kanske tyckte det var bekvämast att kolla där :))
Jag använder BARA skärmen när jag fotograferar.
Det är ju så lätt och smidigt att använda skärmen på kameran :)
Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards