Colliekompisarna

Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Marru - 8 juli 2009 23:46

Ja, nu börjar det verkligen hända saker. Imorgon smäller det, startskottet för den stora Steadwynträffen. Idag har vi hållt på hela dagen, Mimmi och jag och häftat utställningskataloger, och plockat priser till alla tävlingar i olika påsar. Det var massor med fina priser, så vi hade lite problem med vad vi skall göra med allt, men alla kommer att få nånting.


Sen började det droppa in folk, först kom det en från Norge. Hon hade 2 collie varav en var från våran uppfödare. Hon skulle sova i tält.

 


Nästa gäng på plan var Karin och Lasse från Hazelgrove med sin stora husbil. Det var hos dom jag bodde förra året när jag var på WDS i Stockholm. Här står Micki utanför deras husbil och funderar vart halvbrorsan Ace tog vägen.



Sen kom det några med en husvagn, och efter dom kom det ett tältgäng till. En av dom här kommer från Borlänge, visste faktiskt inte att vi hade Steadwyn-hundar så nära, men tydligen så finns det tom 2.


Sen till Anja hade det kommit några personer, ja och Marja-Liisa från Golden Mist. Med sig hade hon sin kompis som också har en kennel i Finland, Deathless. Men det var inte allt Marja-Liisa hade med sig, utan hon hade med sig finsk korv till oss, lakrits och rönnbärskarameller som jag har suttit och smaskat på här. Sen hade hon finsk knäckebröd, men hon hade inte hittat det brödet jag ville ha.


Ja, så nu är mobilen satt på väckning. Klockan 10 imorgon går startskottet. Det skall bli så kul, och våra hundar har njutit för fullt ikväll. De har fått springa lösa och leka med alla hundar som kommit :-).


 


Hmmmm.... våran nya bil har ena torkaren vid lysena som spretar rakt upp, upptäckte den idag. Nu blir det toan och sängen för mig också. Skall bli roligt och se vilka mer som har kommit ikväll. En av dom som kommer från Finland bor i samma stad som mammas kusin, som också tävlar i agility och har collie. Tror hon har 5 för tillfället, så jag måste fråga om hon känner henne.


Om jag inte hinner skriva nåt på ett par dagar så vet ni att jag njuter för fulla muggar. Men jag kan göra ett försök. Godnatt med er, bloggrunda får jag göra sen när jag kommer hem och allt har lugnat ner sig.




Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards