Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Första träffen!

Av Marru - 9 juli 2009 22:23

Idag var det våran officiella träff, men vi har inte vädergudarna med oss. Det har regnat precis hela dagen. Men trots det så hade vi olika aktiviteter. Här ser ni förresten Lizzie när hon sover i stugan på morgonen.



Här skall jag och Farina prova på lite fårvallning, eller vi skall bara titta om hon har åt intresse för fåren. Det är Marianne från Gatefields kennel som hade med sig 4 får. När jag provade med Lizzie så hade jag glömt kameran nere vid tältet, och hon var inte intresserad heller av fåren.



Här ser ni att Farina har fått lite snits på det hela.



Marianne fick använda en kvast för att mota en av tackorna, hon var lite tjurig och vi ville ju inte att hon skulle skrämma upp hundarna.



Här tog Marianne Clara för att se hur hon reagerar. Maken vågade inte ta henne först.



Se sån stil hon har.

 


Imorgon är det då den stora tävlingsdagen. Steadwyn-cup, bästa Steadwyn i olika grenar skall koras. Jag skall tävla med Lizzie i agility, rallylydnad och lydnadsklass 1. Om hon är pigg, för tillfället är hon lite krasslig. Måste vara maten som vi ger hundarna nu från uppfödaren. Visserligen färskfoder men inte samma som vi brukar ge. Plus att jag har inte haft så mycket tid med henne dom 2 sista dagarna och det är ju min lilla flicka.


Sen skall jag tävla i agility med Farina. Micki skall jag tävla i spår och lydnadsklass 2 *S*. Hur nu det skall gå, jag som knappt vet hur momenten ser ut, men jag vet att några av dom är Micki säker på, fast vi var ensamma i den klassen. Spår mer Micki är det länge sen jag gjorde. Men jag tror han är på hugget precis som dom. Det är bara jag som har lite svårt att uppfatta när han har markerat pinnen. Sen på eftermiddagen skall vi lära oss att göra i ordning hund. Sen måste jag försöka klämma in lite prissorterning där. Mimmi och jag måste gå genom priserna igen eftersom det kommer nya priser hela tiden. Sen har vi planerat med 5 priser i varje tävling, men i vissa tävlingar är det bara 1 eller 2. Det är agility och rallylydnad som har lockat flest. Just ja, sen måste ju Micki prova på fåren också.


Morgondagens knytkalas står vi över, vi åker till campingen och umgås med våra hundar istället. Eventuellt om Marja-Liisa och hennes kompis kommer hit och grillar finsk korv om det är väder för det.


Men håll tummarna att Lizzie blir bra till imorgon, att det är bara nåt tillfälligt.

 
 
Reneth

Reneth

10 juli 2009 11:59

Hoppas att det blev lite bättre väder hos er i dag och att alla hundar är friska och pigga. Lycka Till med allt. Här har det blåst som bara den i natt. Tur att FRIIDA står inne..
Kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Annmi

Annmi

10 juli 2009 12:37

Trist mé vädret :(
Meen..Sååå'n gooer liten Lizziemage Stoor PÛSS :) Ha de såå gott!!!

http://annmisblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Sussie & jyckar tre...

10 juli 2009 12:41

Åhh, vad roligt ni har det trots skitväder. Kul med vallning, Clara verkar mycket intresserad. Lycka till i alla tävlingar vi håller tummar här hemma. Inte illa med lite finn makara, huvein vain......

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

10 juli 2009 16:22

Vilken pose Lizzie har intagit haha :-) Söt hon är.

http://collieforever.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards