Colliekompisarna

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Marru - 15 juli 2009 20:41

Ja, idag var det riktigt varmt ute. Solen var framme redan på morgonen, så jag tog på mig kjolen. Man kan ju välja mellan shorts och kjol, men jag tycker dom där shortsen var så fula som dom ville jag inte ha. Undrar när det kommer med kjolar för manliga busschaufförer. Har ju sett att Blåkläder har en snickarkjol. Det var en kille i ett hus här mitt emot som hade en sån på sig. Kan ju inte påstå att det var snyggt, men vill han ha det så får han väl det.


Annars har jag idag återupplivat gamla minnen igen. Körde ju linje 53 från Borlänge till Falun, har jag inte gjort på 10 år. Det var mycket som hade ändrats i Falun. Tycker de hade gjort entren till lasarettet snygg, fast jag hade problem med att hitta hållplatsen först. Känns lite konstigt, det kan inte vara mer än 4-5 år sen jag var till lasarettet i Falun sist, och då såg allt ut som det gjorde förut. Att det har ändrat sig så mycket på den lilla tiden. Såg också att det har kommit ett alldeles nytt köpcentra i Falun, ovanför regementsområdet.


I Ornäs hade dom fått en alldeles ny fin skola. Sen har de ju byggt motorvägen förbi Ornäs, så man fick åka lite annorlunda in till Ornäs och ut därifrån, men annars gick turen som förut. I Ornäs så hade maken och jag våran första gemensamma lägenhet. Vi trivdes kanonbra i Ornäs, förutom att maken fick sin bil stulen där en gång. Om inte den där alkisen jag var med innan hade börjat krångla med lägenheten som vi skaffat tillsammans men som stod på mig, då vet man aldrig om vi bott kvar i Ornäs än idag.


Ja, den här veckan jobbar jag bara imorgon. På fredag skall jag tvätta 2 veckors tvätt :-o. Så då har jag att göra med det hela dagen. Nu är det dags att krypa i sängen snart.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards