Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

Sista arbetsdagen denna vecka!

Av Marru - 16 juli 2009 23:26

Ja, då var det sista arbetsdagen denna vecka. Visserligen försökte dom få mig att jobba imorgon också men jag sa nej. Har ju alla fall jobbat över 38 timmar under 4 dagar, så då anser jag att jag kan säga nej. Får ju alla fall ingen ersättning för fredagen från A-kassan i och med att jag har så många timmar dom andra dagarna. Skall bli spännande och se hur dom skall räkna till dom andra veckorna för jag kommer att få över 47 timmar i veckan 3 nästkommande veckor. Tycker gott att de hade kunnat planera in en 4 dagars veckor åt mig också eftersom jag får ihop 40 timmar alla fall.


Imorse kom jag på en sak som var mindre rolig. När vi var hos uppfödaren så städade vi ju hundrummet första dagen. Jag tog på mig mitt guldarmband när jag åkte hemmifrån. Sen tog jag av mig den och la den på en hylla i hundrummet när vi skulle börja städa, samma med min klocka också. Jag tror alla fall att jag hade klockan också. Men den är jag inte riktigt säker på, men armbandet kommer jag ihåg klart och tydligt att jag la den på hyllan. Kom på det helt plötsligt imorse. Maken ringde till uppfödaren och hon skulle titta om den låg kvar. Det hoppas jag verkligen, för det armbandet köpte maken åt mig på Öland för några år sen. Det hade varit mycket bättre om jag glömt och ta på mig den hemma istället innan vi åkte.

 
 
Jill

Jill

17 juli 2009 06:37

Börjar du bli gammal och glömsk eller bara utarbetad ;) tror på det sista!

Hoppas du får lite ledigt nu i sommar så du kan börja träna en massa med hundarna ;)

http://www.hundarnaojill.wordpress.com

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

17 juli 2009 09:42

Jisses tjejen, du måste vara helt utpumpad! Först land och rike runt med jyckar, och sen jobba hur mycket som helst! Ska du fortsätta som chaffis i höst också eller är detta över sommaren? Förstår om du slutade köra, det blir ju förfärligt långa dagar.
I Alfta har jag varit, på rehabutredning för ett par år sedan. Låg där tre veckor och träffade en bloggkompis som då bodde där. Hon körde mig runt i bygden och det var så vackert där.
Hoppas du nu får en riktigt skön o avkopplande helg, pussa på hundarna så dom kommer ihåg dej!
Kramen

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards