Colliekompisarna

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Marru - 17 juli 2009 23:36

Idag så tog jag en riktig sovmorgon. Vaknade vid 7-tiden på morgonen, men jag bestämde mig för att inte kliva upp. Till slut så somnade jag och sov till nästan 10. Visserligen så gjorde Micki allt för att vi inte skulle sova. Vad gjorde han???? Jo, han jagade en fluga hela morgonen. Knallade fram och tillbaka mellan hallen och vardagsrummet. Ibland så hörde man klapper från käftarna när han försökte fånga den. Men somnade trots det, kan ju säga att jag verkligen behövde den sömnen. När jag gått upp så gick jag den längre morgonpromenaden med Lizzie och Clara som är nästan 4 km. När jag kom hem så hade maken bara kommit till morgoncigarettten, så jag sa att jag tar Micki och Farina, så då gick jag mellanvändan med dom som är ca 2 km.


Här är förresten en bild från samma stig som jag tog kort från då när vi alla väntade på att snön skulle smälta bort. Nu är den verkligen borta. 

 


När jag gick den kortare vändan med Micki och Farina så såg jag nåt gult vid roten på av en björk. Små kantareller, visserligen visste jag om dem eftersom jag sett kantareller där tidigare år. Kan ju säga att bajspåsen är en kanonbra uppfinning som fungerar till allt. Tom kantareller, om den varit oanvänd ;-). 


 


När jag kom hem med kantarellerna så vart maken alldeles eld och lågor. Vart har du hittat dom började han direkt. Gissa om han har bråttom att bli bra i ryggen nu för att komma till kantarellskogen.


Annars så har jag haft tvättstuga idag, har tvättat 2 veckors tvätt. Så nu börjar jag känna mig ganska mör om fötterna. Imorgon är det utställning som gäller i Köping.



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards