Colliekompisarna

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Marru - 19 juli 2009 20:36

Jaha, här har det regnat idag. Det verkar nästan som om det är slut på sommaren för den här gången, eller alla fall är det väl slut på badsäsongen :-(. Det är därför jag försöker komma ut och bada så mycket som möjligt för man vet aldrig när det tar slut. Det var samma sak förra året. Vi var till Dammsjön i Solvarbo, och vi sa att vi måste åka dit nån gång mer under sommaren. Men badsäsongen tog slut strax efter det. I år har vi inte kommit dit en gång än.


Nu är det bara en vecka kvar när Jaakko kastar i den kalla stenen i sjön som dom säger i Finland. Jaakko har namnsdag den dagen. Det menas väl att nätterna börjar bli så kalla att vattnet i sjöarna börjar kylas ner. På vissa ställen i Finland firas även sömntutans dag samma dag. Vet att dom gör det i Åbotrakten. Tex i Nådendal och Nystad. Min faster bor med sin familj i Nystad, och en sommar var vi där vid den tidpunkten. Det året kastades en av Finlands riksdagsmän i sjön, eller det var väl egentligen havet han hamnade i, han kommer från dom trakterna. Han har även gjort sig känd som en stor kvinnotjusare, och hans kvinnoaffärer skrevs det om mycket i skvallerpressen.


Imorgon börjar en dryg vecka igen. Måndag jobbar jag 10,40 timmar, kommer hem knappt en timme på förmiddagen. Tisdag är jag i Borlänge. Sen på onsdag är det mördarpasset igen, sen är jag i Borlänge på torsdagen. På fredagen får jag det kortaste passet här i Söderbärke, då hinner jag hem ett par gånger på dagen så jag får väl leva på det. Ja, och Borlängepasset tycker jag om eftersom jag då kan köpa min favoritsallad på Trafikcaféet på järnvägsstation.


Jag gör besök hos er lite då och då när jag hinner.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards