Colliekompisarna

Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Marru - 20 juli 2009 20:00

Imorse satt jag i bussen på järnvägsstationen i Fagersta och hade på radion. Alldeles när Dalaradion skulle börja så sa dom vilka som hade namnsdag idag, och dom sa Margareta. Det är första året som jag inte hade en tanke på att det är namnsdag idag. Ja, jag har ju samma dag i Finland också. När vi var hos farfar och farmor så blev det alltid jordgubbstårta den 20/7, för faster och hennes man firade också bröllopsdag samtidigt. Brukade alltid få nån liten sak av mina föräldrar. Den sommaren när pappa gick bort så hade de köpt en sån där sprayflaska från Nordic för matolja. Tänk att jag fick en namnsdagspresent av pappa efter att han gått bort. Den blev jag och tänka på direkt.


Idag hade jag uppehåll i Smedjebacken, ja det har jag väl stup i kvarten verkar det som. Blev sittande en halvtimme innan sista turen till Söderbärke nu på kvällen, vilket känns väldigt onödigt. Men alla fall så hade jag sett i hamnen att dom hade några saker som var väldigt bekanta. En häst och ett lok, dom är från lekparken på Västansjö där vi bodde när jag var liten. Kommer ihåg en sommar, mina föräldrar brukade jobba samma skift nån vecka på sommaren. En sån dag när dom jobbade förmiddag så vaknade jag väldigt tidigt tydligen, men tänkte inte på att titta på klockan. Så jag klädde på mig och gick till lekparken, där satt jag på hästen och funderade på vart alla var nånstans. Bilderna är tagna med mobilen. Hästen har bleknat lite med åren.



Här har vi loket som stod där vid lekparken som låg bredvid sandgropen i Västansjö. Det fanns  andra leksaker där också, har ett svagt minne av att det fanns en stor sköldpadda. Sen fanns det också en marsmänniska, det var ett stort gult ihåligt klot med armar och ben som man kunde sitta i. Men dom 2 leksakerna vet jag inte vart dom tagit vägen. Men hästen och loket är alla fall sparade.


 


Imorgon skall jag köra till Borlänge, får jag äta min favoritsallad från Trafikcaféet. Jag älskar deras brie/salamisalla, men det har jag nog skrivit många gånger förr. Så imorgon får jag smaska igen, det är sällan jag känner mig hungrig, men när jag väntar på min sallad då känner jag mig verkligen hungrig.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards