Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Marru - 26 juli 2009 18:33

Vattnet det bara fortsätter och komma ner här, det har väl kommit lite idag också. Det går faktiskt inte en dag att det inte regnar verkar det som. Här har jag tagit en bild från bron här i byn. Det är sjön Barken som har stigit sådär mycket.



Här nedanför en bild jag tagit tidigare i somras, där är vattennivån normal.



Upptäckte imorse när jag gick morgonpromenaden att jag har fått en konkurent vid hallonbuskarna. Fast jag tror inte hon har koll på om bären är mogna eller inte, fast kan man vara säker på det?



Går man lite längre på samma stig så ser bären ut såhär. De är långt ifrån mogna än.



En bild på min bollkryss som jag köpte förra veckan, den är kanonstor.

 


Sen var vi till Karmansbo hem till Kerstin och Janne. Allra först i början så fick Ross och Zita vänja sig vid oss, sen gick karlarna ut för en promenad, dom hämtade våra från bilen. Då fick alla 6 vänja sig vid varandra under promenaden. Sen tänkte vi att vi gör ett försök hur det går med alla inne, och det var väl inga problem. Gick inte lång stund förräns alla hundar blev lugna och låg ochsov. Sen fick vi en kanongod lunch där, med fläskfile och potatisgratäng.  Efter att vi suttit en stund på maten så tog karlarna med sig Zita, Micki och Farina och åkte till skogen för att leta efter kantareller. Inte kom de hem tomhämta. Kerstin och jag tog med oss Ross, Lizzie och Clara och gick ner till en bagarstugan och tränade rallylydnad ute på gräsmattan där. Fick tom Clara på humör för att gå banan, det såg ut som om hon tyckte det var roligt ibland. Här en bild på bagarstugan.



Här kör Kerstin med Ross på banan som jag byggde. Vi byggde varsin bana, sen turades vi om att köra på dessa 2 banor.







Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards