Colliekompisarna

Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Marru - 27 juli 2009 20:16

Ikväll var Lizzie och jag på kennelklubben och tränade agility, det har gått några veckor sen sist. Några av storfräsarna var där, så det blev en riktigt svår bana vi tränade på. Hoppklass 3 bana. Ja, vi var ju långt ifrån samma klass som de andra på den banan. Men vi tog oss runt felfritt en gång, fast lite långsammare. Men jag måste nog snart börja lära in fel slalom på henne. Det vore ibland mycket bekvämare om hon kunde gå på min högra sida iblan. Har försökt några gånger, men efter andra pinnen så upptäcker hon att jag är på fel sida, då blir det stopp.


Vi provade gungan och A-hindret, dom var inte med på banan. Men det var inga problem alls med dom. Så det är nåt vi har kommit över alla fall, och ingen kan vara gladare än jag. Lizzie tom gick på gungan när vi bara stod bredvid och tittade då knallade hon upp på gungan precis som om hon ville visa att det här är väl inga problem.


3 ggr så körde vi alla fall den banan, och jag blev genomsvettig. Man förlorar mycket kondition när man sitter så mycket i dom där bussarna. Har ju inte kunnat gå morgonpromenader mer än 2 ggr i veckan på länge nu. Saknar mina morgonpromenader. Men nu är det alla fall sängen som kallar. Imorgon har jag Borlänge skiftet. Måste komma ihåg att gå in på Swebus och prata med den personalansvariga. A-kassan måste ju ha ett intyg var tredje månad att man jobbar vid sidan om när man stämplar. Allt skall göras så krångligt som möjligt.



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards