Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Mjölk!

Av Marru - 28 juli 2009 19:48

Jaha, nu är det konstaterat, jag kan lägga skulden på mina föräldrar ifall jag inte lever länge. Varför då tänker ni väl nu?


Jo, hörde på radion imorse att det har gjorts undersökningar sen 30-talet om mjölkens inverkan på diverse saker. Man har ju påstått att mjölk och mjölkprodukter skall vara skadligt, man blir förkalkad och vet inte allt vad dom sagt. Men nu har dom kommit fram till att dom barn som har druckit mycket mjölk, eller ätit andra mjölkprodukter med hög kalkhalt lever längre. Skulden som mina föräldrar har i det hela då? Jo, de har BEGRÄNSAT MITT MJÖLKDRICKANDE TILL EN LITER PER DAG.  Jo, det är sant, bara en liter per dag fick jag. På morgonen skrev mamma mitt namn på ett mjölkpaket, och den skulle räcka hela dagen. Det var tufft det.


Än idag kan jag få sånt mjölkbehov att det känns som om jag skall börja klättra uppför väggarna om jag inte får mjölk just här och nu. Så ni förstår att utlandsresor till vissa ställen inte är nåt för mig *S*.



 
 
Helén

Helén

28 juli 2009 21:11

heeij..hahahaha..jaadu, du e goo du. en riktigt egen kossa skulle ju du ha.. de hade varit nåt.
Hörru, hur gick de med grannen åså.. bidde ju nyfiken. Jag e inget speciellt för alkohol heller.. å inte familjen överhuvudtaget, inget speciellt iaf...nog kan man ta nåt IBLAND.. inte ens 2ggr per år, å då är det minimalistiskt..nee, ganska onödigt faktiskt.

Hoppas allt är bra annars? Kram på dej. helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Ingen bild

Viktoria

28 juli 2009 21:32

ojojoj, jag dricker inte mjölk...
Har aldrig gjort.

 
Anna

Anna

29 juli 2009 11:28

Du kan tro att ditt inlägg idag är som ljuv musik i mina öron !! *fniss*

http://www.metrobloggen.se/aannaa

 
missy

missy

29 juli 2009 23:44

ha ha ha . Men inte dricker jag mycket mjölk inte hmm

http://me-my-precious.bloggagratis.se

 
Jill

Jill

30 juli 2009 07:33

Ja mjölk är gott vissa dagar..... Men inte när man är ute och äter.... MJÖLKEN MÅSTE VARA KALL!!

http://www.hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Annmi

30 juli 2009 10:30

Ojsan...Jag som inte dricker mjölk alls!

 
Gunilla

Gunilla

31 juli 2009 22:51

Va, är det verkligen sant att du inte fick dricka så mycket mjölk du ville?
Konstigt.
Verkar finnas folk som inte dricker mjölk överhuvud taget.
Min särbos syster t.ex dricker inte heller mjölk.
Mjölk som är såååå gott :D
Kan man bara inte vara utan.
Bodde jag på en bondgård skulle jag nog dricka upp varenda droppe :)
Finns dom som är allergiska mot olika saker oxå iofs, då kanske det inte är så bra med mjölk?
Kram/
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Reneth

Reneth

31 juli 2009 22:53

Haha då lever du säkert riktigt länge, för en liten om dagen det är inte illa. Värre är det för mig för jag dricker inte mjölk. Jag tycker det smakar pecka..fil och ost klarar man sig länge på :)
Kramis
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

7 augusti 2009 15:27

Ojsan, här hade jag en del att läsa ikapp! Börjar förstås från början, där jag senast läste....men en liter om dagen? Dricker du det även nu? En läkare lurade i mig att jag säkert var laktosintolerant eftersom jag hade ont i magen. Jag slutade med mjölkprodukter i över tio år, utan någon nämnvärd skillnad! Sen gjorde jag av annan anledning en undersökning och där framkom att dom testat även laktos och att jag inte alls var intolerant! Snopen blir man, nu dricker jag mjölk, men bara till frukost och gröt, det blir väl ett par deciliter om dagen. Nu läser jag vidare om dina kollohundar..

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards