Colliekompisarna

Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Marru - 4 augusti 2009 19:55

Jaha, då har man klarat av en tråkig tisdag på den sista slavveckan. Jag blev lite osäker på om alla kom tillbaka nästa vecka, men såg deras scheman i garaget idag, och det kommer 3 tillbaka till jobbet i Söderbärke nästa vecka, och det räcker för mig :-). Så jag ser fram emot en lugn vecka nästa vecka.


I våras när Lizzie och jag var till Västerås och tävlade agility så var hon ju inte riktigt sig själv. Hon hoppade ju över långhoppet i första loppet och rev det, och alltihopa skramlade ihop under henne eftersom bockarna var av plåt. Så det har varit lite spöken med det här långhoppet hos oss. Men jag sa till maken förra veckan att han måste göra ett långhopp så att vi får träna eftersom kennelklubben har sitt långhopp inlåst hela tiden och vi kommer inte åt att träna det där. Igår hade han då gjort långhoppet åt oss. Ja, han hade ju inte brädor tillräckligt att få till den rätta höjden. Men jag får ju till längden alla fall. Så ikväll så tränade vi långhopp ute på gräsmattan. 130 cm hoppade hon nu. Fast hon kommer troligen att välta sista bocken eftersom våra är lite för låga och hon nästan nuddar den.


Men nu på lördag så är det dags för våran första tävling sen Västerås. Skall bli spännande och se hur det går. Vi får alla fall sovmorgon för första banvandringen för klass 1 är 12.30 De kör med 3 och 2 först. Det är förresten våran första tävling som vi är anmälda i båda klasserna, annars så har vi ju bara tävlat i hoppklass fram till nu.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards