Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Äntligen fri!

Av Marru - 7 augusti 2009 20:22

Men bara i en vecka, personalansvarige ringde från Borlänge imorse och frågade om jag kunde jobba måndag den 17 i Söderbärke. Ja, det går bra sa jag. Ja, du får gå in på FIA och titta om en stund. När jag senare går in och tittar då hade jag fått jobb 4 dagar den veckan :-o. Inte bara måndagen. Undrar om jag hörde fel, han kanske sa hela veckan. Men jag tyckte att han pratade bara om måndagen. Få se vilken cirkus det blir, första dagen på vintertidtabellen, och första skolveckan. Då brukar det bli roligt ibland *S*. Men alla passen jag fick är delade pass. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka om delade pass. Men nu när jag har hundarna så gör jag det. Eftersom det är uppehåll på 4-5 timmar så kan jag gå morgonpromenaden med hundarna precis som vanligt. Det är nåt jag har saknat under dom här veckorna.


Ja, ang FIA. Det är Swebus egen sida där chaufförerna kan gå in och titta vad dom har för tjänst, man kan hämta tolken där också om man vill. Där ser man exakt hur man kör. Mycket annat finns också på den sidan. Den var kanonbra.


Vad händer annars då? Vi skall på agilitytävling i Dala-Floda imorgon. Det kommer verkligen att bli intressant och se hur det går. För nåt som kanske blir mindre trevligt är att några mil därifrån, i Dala-Järna har de flygets dag den här helgen. Det kommer att flyga en hel del plan över där vi håller till. Alla planen är ju inte där på plats heller, utan en del kommer vid en bestämd tidpunkt och gör en uppvisning, sen flyger dom hem igen. Alla fall var det så en gång när jag har varit där för massor av år sen. Då kom det ett ryskt plan, ett gammalt ett som dom hade uppvisning med, och det planet var ganska nära trädtopparna ett tag. Tror nog att piloten själv vart överraskad över hur nära  han var.


Så vi får väl se vilket väsen det kommer att vara där under dagen. Lizzie kanske inte vill göra nåt alls, utan hon ställer sig mitt på banan och glor upp mot himmelen istället *S*.


Tillägg:


Jodå, nog kommer det att bli väsen alltid. Här ser ni lördagens program.


http://www.flygfesten.com/index.php?option=com_content&view=article&id=18&Itemid=15&lang=sv


Roligt att dom börjar klockan 12, vi har våran banvandring tidigast 12.30 Precis lagomt tills flygshowen startar. Tittade på Eniro, 36 km mellan dessa 2 ställen, men fågelvägen är det inte ens det. Så vi kommer nog få höra en hel del oväsen imorgon.

 
 
Anna

Anna

7 augusti 2009 20:56

Smart det där med FIA.
Delade pass är ju preci som jag oxå jobbar med djuren ;o)
Lycka till i helgen !

http://www.metrobloggen.se/aannaa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards