Colliekompisarna

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Marru - 12 augusti 2009 20:58

Ja, kvällen har gått åt agilityträning här. Nu har jag fått tre läxor jag skall träna på.


1. Jag skall innan jag kör med henne kampa med henne så jag får upp tempo, leka med en boll eller nåt,och direkt efter det ut på banan.


2. Jag skall bara köra 4 hinder åt gången, sen fram med bollen.


3. Även om det blir fel skall jag inte ta om, utan bara låtsas som om allt är som det skall eftersom Lizzie vet inte om att hon har gjort nåt fel.


Allt detta för att få upp fart och humör på henne.


När jag busade med henne före slalom så gick hon slalomet kanonbra, hon tom ökade tempo på slutet och tog alla pinnar alla fall.


I början när jag provade med henne, innan jag kampade så gick hon bara och nosa lite här och lite där. Och där såg hon en nummerskylt, den måste hon kolla på. Hon var mest ute på egna vägar. Men nu skall det bli ändring på det. Den lilla röda snörbollen får följa med på varje agilityträning hädanefter.



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards