Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Tankeläsare!

Av Marru - 14 augusti 2009 19:14

Ja, det skall dagens busschaufföer vara tydligen. Men det tycks vara en del som dom har missat i utbildningen till busschaufför. Varför behöver man det? Tex idag körde jag från Smedjebacken till Borlänge och diverse linjer där sen, sen kvart över fyra så åkte jag tillbaka till Smedjebacken. Mellan Smedjebacken och Borlänge är det för det första 3 zoner. Alltså man betalar olika för hur långt man skall åka, sen är det ju halv upp till 20, dom som är äldre betalar hel.  Då kommer dessa ca 20 åringar på bussen, slänger upp en 100-lapp på myntbordet och tittar krävande på en. Då skall jag som chaufför veta att dom skall ha en halv till Ulfshyttan tex. Ibland om man har tur så kan det komma nån som väser fram "en halv", men sen kommer inte en bokstav mer. Då skall man sitta och fråga, "en halv till Smedjebacken?". Nej, till Halvars får dom ur sig till slut.


Skall det behöva vara så förbaskat svårt att säga "Jag vill ha en halv till Halvars".

 
 
Ingen bild

Sussie

14 augusti 2009 23:21

Ha, det förstår du väl att ungdomar har svårt för en halv till halvars, det låter ju faktiskt lite skojigt.Är detta allvar eller bara lite halvars...??? skämt och sido < Vi måste träna någon dag när det kan passa oss bägge. Vi kan ju köra både spår och lydnad. Nu ska jag snart ut och vittja kräftburarna igen. Ha det gott tills vi hörs eller ses...

 
Ingen bild

Viktoria

15 augusti 2009 15:40

Jag står ju i kiosk (i finkan), så säger dom: Jag vill ha cola.
Jaha, ska det vara light eller vanlig och 0.5 liters eller 0.33 liters?
Så ger man då en cola, jag vill ha tre..........
Och jag undrar också.....är det så dj***a svårt att kläcka ur sig, jag vill ha tre burkar cola light.....

 
Astrid

Astrid

15 augusti 2009 17:55

Ja fy sjutton . Varje jobb har sina för och nackdelar verkligen
Hur gick det med dom steppande stenarna fick du till lektionen?

http://www.astridla.com

 
Reneth

Reneth

15 augusti 2009 18:30

Hihihi du har råkat ut för tonåringarna med det tydliga språket. Tonåringar ska mumla av någon anledning som jag inte förstår. Om de talar tydligt ska de hålla en hand för munnen så att de inte hörs i alla fall. Jag har som tur är bara upplevt detta på min femte. De andra hade tydligen missat denna tonårskod, eller så är den så pass ny att de hann passera innan den kom.
Trevlig hundhelg till er
kramis
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

17 augusti 2009 14:47

Ja jisses, dom kanske tror att du tar betalt per ord dom säger???
Nog är dom bra truliga ungarna. Har en femtonårig dotterson som sista året blivit totalt förändrad. Snacka om att hormonerna jäser i kroppen eller vad det är, men sura, griniga och tysta blir dom! Ja när dom alltså ska umgås med vuxna, med kompisarna är det ju en annan sak.
Trist att det inte gick som förväntat för Clara, men som du säger, det är väl inte hela världen!
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards