Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Nödvändigt ??????

Av Marru - 17 augusti 2009 21:01

Hörde förresten på radion idag att Skellefteå hundklubb har fått sin klubbstuga nerbränd, och dom skyldiga skall vara djurrättsaktivister. Alla fall är det en sån grupp som tagit på sig skulden. Jag förstår inte meningen med denna brand. Anser dom att en hund som inte aktiverar med nånting är lyckligare än en hund som aktiveras. Dom flesta hundar älskar ju att vara på sina klubbar och jobba. Våra blir alldeles tokiga när vi åker till brukshundsklubben eller kennelklubben.


Sen hade de visst gett sig på nån sportfiskestuga också. Jag tycker verkligen att dessa grupper går alldeles för långt. Det är en annan sak och propagera för sin sak, men att gå så långt och förstöra annans egendom, det är att gå för långt. Särskilt att börja ge sig på hundklubbar, det går verkligen över mitt förstånd.

 
 
Gunilla

Gunilla

17 augusti 2009 21:29

Klart det är "sjuka" personer som "måste" förstöra för andra :(((
Hemskt det är.
Tänk OM man skulle förstöra ngt för dom?
Vad skulle hända då, tro?
*Funderar*

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Reneth

Reneth

17 augusti 2009 21:53

Konstigt, undrar vad argumentet var för denna aktion ? Synd om klubbens medlemmar, nu när det är höst och kurserna ska dra igång.
Kramis
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Kerstin

Kerstin

17 augusti 2009 23:31

Vilka typer! Synd att Clara inte klarade testen men som du sa, har man en bra hund så vet man det- med eller utan test!
Skulle varit kul att träna men tyvärr är Janne ledig de veckan och tanken är att få klart allt så huset kan sättas ut till försäljning. Orkar inte tänka hundar/aktiveras just nu, fasar för den 30 och fortsättningskursen 10 - 16.oo (2 ggr) skulle viljat träna mera

http://pellispricken.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

18 augusti 2009 06:26

Men vad himla trist att de tänder eld såhär:-(
Åhh, klart man smälter över Lizzies fina ögon.
Undrar vad hon tänker på.
Kraam

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Ingen bild

Spraka

18 augusti 2009 07:49

Förlångt gick dess personer för många, många år sedan.......Man kan undra varför de inte blir stoppade....de måste ha väldigt duktiga lobbyister....I mina ögon är de jämställda med terrorister......

 
Kerstin

Kerstin

18 augusti 2009 09:21

Trist när buset går överstyr så där, för jag tror det är ungdommar som ligger bakom. De eldade upp omklädningshyttena vid badet här förra sommaren. Nästa vecka är Janne ledig och då är det meningen att ALLT ska bli klart med villan så det hade varit roligt men det går inte. Bara vi är klara med allt här så kör vi

http://pellispricken.bloggagratis.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

18 augusti 2009 17:54

Du, jag ger inte mycket för den sortens djuraktivister. De släpper också ut oskyldiga djur för att svälta och plågas ihjäl. Nää, jag tror att de kallar sig djuraktivister som ett svepskäl för att kunna få utlopp för sina frustrationer. Men det är vad jag tror.
Inte är det för djurens bästa i alla fall för då skulle man inte agera så här ju, utan då jobba för att djuren skulle få det bra,må bra. Usch, fy, för dessa egoistiska människor! Hoppas dessa djuraktivisters organisationer får bekosta nya byggnader. Nu blev jag upprörd igen.

Jag önskar en fin vecka och att vovvarnas träning går bra!
Stor kram




http://bettan.lojdstrom.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

19 augusti 2009 22:04

Jag kan inte tänka mig en enda rimlig anledning av "djurrättsaktivister" att göra så där. Annat än ren jävulskap! Det är ju precis som du skriver att det är ju bara lyckosamt för hunden att få aktiveras. Hur många hundar får inte bara ligga på sofflocket hela dagarna?! Så idiotiskt gjort av de där människorna och det borde vara en självklarhet att de också får stå för kostnaderna!

http://collieforever.blogg.se

 
Ingen bild

FD Skellefteåbo

21 augusti 2009 23:45

Vill bara förtydliga att det var Skellefteå Hundkapps stuga som brann ner, inte Brukshundklubbens stuga. Kanske tycker "aktivisterna" att hundkapp är djurplågeri....???? Idiotiskt är det iaf.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards