Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Skyddsstopp mm.

Av Marru - 20 augusti 2009 12:21

Imorse när jag åkte till garaget så stod det 5 bussar i rad där, och jag tänkte att jag måste sett fel. Att alla fall 1 buss måste vara ut, för det är 5 bussar dom har i Söderbärke och den första går ut strax efter 5, sen dom andra kring 6. Men nej, där satt dom alla utom en runt ett bord. Det första dom sa att det nu strejkar vi. Jag blev ju alldeles ställd, vadå strejkar. Det är ju inga förhandlingar på gång tänkte jag. Men då visade det sig att det är huvudskyddsombuden hos Swebus i Dalarna som satt stopp för trafiken. Anledning till det är att vi inte har nån fungerade komradio med larm, har inte haft sen åskan slog ner i nån central i Röda huset i Borlänge.  Så då ansåg huvudskyddsombudet att brist på komradio är en brist i våran säkerhet med tanke på hur samhället har blivit idag. Så då satt vi där till ca 6.30 innan vi fick besked från våran trafikledare att nu var det grönt.


Det roliga i det hela var, att när trafikledaren hade ringt så ringde en av chaufförerna upp skyddsombudet i Ludvika som sa nej, ni får vänta ett tag till. Men vi gick alla fall ut till bussarna för att göra dom i ordning tills det blev klart att vi fick åka. Men så hörde jag på dalaradion att trafikupplysningen gick ut med att bussarna rullar som vanligt igen, och några minuter senare sa dom det även på nyheterna. Så det var väl och börja åka då. Jag hoppade över första turen från Söderbärke till Smedjebacken utan åkte raka spåret till Smedjebacken och kom igång på nästa linje i tid. Men det är en hel del linjer som har varit försenade under dagen.


Tycker det är bra att det är nån som tar till med krafttag och visar att vi inte accepterar allt.  Tycker de kunde börja ta i med hårdhandskarna angående busschaufförernas arbetstider.  Annars så tycker jag faktiskt att busschaufförernas fack har varit lite väl menlöst ibland. Nu är ju busschaufförerna delade i 2 fack. Från början var ju alla med i Transport, men för ca 15 år sen tog väl Kommunal över. Men det är en del chaufförer som är kvar i Transport för de anser att Kommunal inte har nåt med chaufförer att göra. Det kan jag väl hålla med om. Än har jag inte bestämt vilken jag skall gå med i.


Senare på dagen hörde jag på dalaradion att en av programledarna är nyinflyttad till Dalarna. Så då hade den andra skickat iväg henne till en kurbitstmålare så att hon skall kunna acklimitasera sig. Sen sa han nåt roligt " hur lätt kan det vara och flytta in i ett land där dom flesta av invånarna dyrkar personer i glittriga kroppsstrumpor och sjunger att dom måste ringa Carina. " En del av låtarna är bra, men kläderna dom har är hemska. För övrigt så är jag inte mycket för svensk dansband. Så jag hör inte till dom här dyrkarna.

 
 
Astrid

Astrid

20 augusti 2009 14:23

Jag avskyr dansbandsmusik men älskar att dansa
Men texterna är otäcka många av dom,när man börjar lyssna.Huva
Jag hoppas det blir ordning i jobbet

http://www.astridla.com

 
Ingen bild

Sara

20 augusti 2009 15:33

Hej!
Har röstat i din omröstning, röstade badkruka.
Spännande och se vad nästa omröstning blir.

 
Ingen bild

M G-S

20 augusti 2009 20:57

Larsz Kristerz är kanon :-)

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

21 augusti 2009 07:54

Hoppas era visade krafttag leder till en ordentlig comradio, vilket jag tycker är en självklarhet.

Ha en trevlig helg!
Kramizzar

http://bettan.lojdstrom.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

24 augusti 2009 15:27

Hej! Tänkte förstås på just dig när jag hörde om strejken! Hoppas den ledde till resultat, o att ni får tekniken att funka i bussarna, det är ju jätteviktigt!
Nu ska jag ta en promenad med lilla damen, Blinka fick stanna hemma idag då maken jobbar sent, men Loppan tycker det är mysigt att följa med husse i bilen.
Ha nu en skön vecka, som kanske blir lite lat och ledig?
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards