Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Tvättdag!

Av Marru - 23 augusti 2009 22:55

Idag har det varit tvättdag, har tvättat 2 veckors tvätt eftersom vi var borta förra helgen, och jag har jobbat hela veckorna. I förrgår sa maken att tvättmaskinen är trasig. Så igår kväll var jag och tittade i tvättstugan och såg att den gick för fullt där. Pratade med en granne så hade maskinen tydligen varit sönder redan i måndags, hon hade haft tvättstuga då och hade ringt om det. Så den var lagad. Annars hade det ju varit en bra ursäkt när dom ringer om jobb, jag har inga rena kläder *S*. Men nu blev det inte så. Men imorgon jobbar jag alla fall inte, imorgon skall jag till frissan och klippa mig. Vi får väl se om jag får vara hemma och vila upp mig hela veckan.


Just nu sitter jag och våndas med Stepping Stones sista lektion. Man skall göra en bild och i den använda 5 av deras 30 sista lektioner. Jag har hittills fått med 3. Sen skall man också skriva en förklaring hur man gjort bilden, alltså en tut, eller en tutorial, och den skall skrivas på engelska eftersom gruppen är engelsk. Det här kommer och bli spännande. Har alla fall använt huvudbilden på Lizzie till den. Hon är ju så söt så. Nu skall jag fortsätta med bilden. Om jag hinner så lägger jag in den när jag är klar, om jag inte har somnat innan dess.

 
 
Malin

Malin

23 augusti 2009 23:22

Jag har saknat dig på familjeliv. Eller jag jagar knappt något. In och läser, men orkar inte göra så mycket. Det är jobbigt med 4 barn just nu...

Röstade i din omröstning. Jag har inte hund själv, men en kompis var föräldrar har Collie. Hon är badkruka. Hon vill nu som gammal fröken knappt gå ut om det regnar. :-)

http://purpelangel.blogspot.com

 
helén

helén

24 augusti 2009 10:09

heeij.. oj, har du fått dej medicin.. hoppas de inte är föör dåligt tryck?
Jag äter ju lite blodförtunnande, det är ju från då jag låg inne för en "tidig infarkt".. en liten en.. men dock en ändå..inte kul.

jaadu, vikten.. tror jag aldrig hade fått nån infarkt OM jag vägt liiite mindre.. menmen.. kropp-eländet sätter mycket krokben på en..så nu MÅSTE jag ner i vikt lite.. men de går såååååå trögt.
Nu ska ajg ila..ska snart å jobba.. har endel å göra..hoppas du får vara lite ledig, som behöver få vila. kram på dej. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Ingen bild

Viktoria

24 augusti 2009 11:09

Jag tvättar med mellan varven idag.
En massa fällar och lakan, ja, det är stortvätt.
Och torktumlaren är trasig.
Vi köpte en billig sak, men det var ett års garanti på den.
Så vi tänkte att räcker den bara i ett år så är det bra.
Klart den slutade fungera efter tre månader, efter MYCKET om och men kom dom för att laga den, och då säger reparatören att sånt skit är ingenting att ha.
Ett turkiskt märke.
Ja,. den gick i någon vecka och den är trasig igen.
Suck!!
Nä, man ska nog köpa ordentliga varor för det blir nog billigast i längden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards