Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Marru - 26 augusti 2009 23:25

Ikväll var vi på en kvällstävling i Dala-Floda. Givetvis så har det regnat hela dagen idag, men när vi kom till Dala-Floda så blev det uppehåll, fast det började dugga lite lätt innan vi åkte hem. Hur gick tävlingen då? Jo, det gick kanonbra. Agility är en rolig sport, man kan göra kanonlopp fast man blir diskad :-o. Hur kan det komma sig? Jo, man kanske har klarat av nåt annat moment tex på banan som man haft problem med.


Vi hade ju problem med farten ett tag. Våran fart hade ju försvunnit, men nu börjar den komma tillbaka. Det var Hasse på kennelklubben i Fagersta som sa vad som är felet. Jag har tagit om för många gånger när Lizzie har gjort fel, hon har tappat glädjen och självförtroendet. I Finland är dom tydligen 10 år före oss i utvecklingen inom agilityn. Dom tar visst aldrig om ett hinder, oavsett om det är träning eller tävling. Som Hasse sa åt mig, missar hunden ett hinder, det blir ju redan 5 fel, då får man ingen pinne alla fall så då kan köra järnet och diska sig istället. Det var det jag tänkte på ikväll. Blir det fel så fortsätter jag som om inget hänt. Vilken fart det vart på Lizzie, tycker det vart ännu mer fart på andra loppet.


Men först började vi med ett agilitylopp. Där har vi ju lite problem med balansen, A-hindret och gungan. Ena dagen är A-hindret läskigt, men balansen jättekul. Idag var det inga problem med A-hindret, men däremot gungan och balansen. Men vi vart ju diskade innan vi kom så långt. Banan började med ett hopp, långhopp och däck. Jag var lite nervös för långhoppet efter tävlingen i Västerås i våras, men det gick kanon. Sen kanske jag visade lite slarvigt för hon sprang vid sidan om däcket. Ändå så tränade vi det på bk igår, och hon missade den inte en enda gång. Men alla fall, så struntade jag i det och körde på som vanligt. Vilken glädje hon hade när hon sprang, inte visste väl hon att vi blivit diskade *S*.


Nästa lopp var hoppklass. Det började snett framåt med hopp, hopp, slalom. Slalomet gick klockrent båda gångerna. Sen var det en böjd tunnel efter slalomet, en till tunnel. Sen var det några hopphinder, ett hopphinder alldeles efter tunneln som inte skulle tas. Men Lizzie hade inga problem där utan jag fick henne till rätt hopp. Efter hopphindrena var det en tunnel, när hon var i tunneln så sprang jag till nästa hopphinder. Men sen kom säcken, som hade stått i regnet hela dagen. Så släpet i säcken hade blivit tungt. Hon var nästan ute ur säcken när hon vände och gick ut igen. Men vi struntade i det och sprang resten av banan.


Så trots 2 diskningar så är jag kanonnöjd och stolt över min tjej. Hon har ju fått tillbaka glädjen och farten, och nu tänker jag se till att hon får behålla det också.

Av Marru - 26 augusti 2009 14:36

Igår var det igen en EFIT-dag. Bilderna från igår ligger här under 25/8-09:


http://www.marrus.be/Efit/efitforstasidan.html

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards