Colliekompisarna

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Marru - 27 augusti 2009 23:32

Idag har jag tränat med Lizzie, jag gör ju det lite varje dag i och för sig. Men idag märkte jag stor skillnad på det vi höll på med. Jag håller ett mycket högre tempo vid linförigheten, då går hon mycket bättre bredvid mig.


Apporten, där har vi lite problem med tanke på lydnadsettan. För hon vill ta den i munnen direkt och det får hon inte göra utan måste vänta in mitt kommando. Inkallningen fungerar bra. Läggandet under gång börjar komma nu. Fast nu när jag har tränat så har jag för det mesta gjort så att vi gått i rask takt, sen har jag sagt ligg och stannat själv på en gång. När hon har slagit sig ner i backen så kastar jag iväg en snörboll som belöning. Fick tips på träningstävlingen att träna in det så. Likadant skall jag göra vid ställande under gång också, men det har vi inte provat än.


Hoppet tränade vi på klubben i tisdags, det gick bra. Platsliggningen tränade vi också, det gick inte så bra, hon reste sig. Hon är osäker när det är en massa främmande hundar runtomkring. Men jag behöver inte vara orolig när det gäller henne att hon går fram till en annan hund och gruffar alla fall. Det enda jag behöver vara orolig för att nån ger sig på henne. Tandvisningen får vi nog också träna lite på, hon är alldeles för glad i folk. Vet ju inte om dom får gå den som skall kolla tänderna till mötes, eller om hon måste sitta vid min fot.


Sen har jag även busat lite med dom andra. Dom väntar sig varje gång jag går ut och tränar med Lizzie att de också får sig en omgång efter henne. Har jag tid så tar jag ut dom andra också en och en.


Nu sitter jag och roar mig med min PSP, och väntar på att Jordan skall börja. Har fått nån mani på polisserier.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards