Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Ordning igen, nästan!

Av Marru - 9 september 2009 15:16

Ja, då börjar alla bitar falla på plats efter söndagens eskapader. Idag var maken till Fagersta och hämtade en nycket till bilen så att vi fick upp rattlåset så att den gick att bogsera. När han kom hem så bogserade vi bilen till Fagersta, och där programerade dom nycklarna, så nu fungerar dom som vanligt, och nu har vi 2 nycklar. Nästa vecka får vi en nu ruta, det är ju tur att man inte behöver åka nånstans med bilen under helgen, så den får stå i garaget, utom ikväll när vi skall iväg och träna båda 2. Så på den punkten är allt i sin ordning.


Sen var jag till Intersport och köpte mig ett par fitness-skor. Skall börja på step up igen, efter många års uppehåll. Skall bli kul, så nästa fredag bär det av på det, nån som är intresserad av att följa med Skrattande. Nu har jag en köttfärslimpa i ugnen, skall bli gott, länge sen man ätit det. Fast vi får se vad det blir, ringde till maken att han skulle köpa hem creme fraiche, jag glömde det, fast jag kom ihåg toapapper den här gången. Så kommer han hem med en burk cottage cheese. Det här är ju inte creme fraiche sa jag, jo det är det så stod det på hyllan. Nä, det här är keso sa jag, det går inte att använda. Så nu fick det bli vatten med mixern till löksoppan. Ja, det går väl det också.


Ang toapapper, det måste vara nåt av det svåraste och komma ihåg Förvånad. Redan förra veckan när jag var till affären så tänkte jag att jag måste komma ihåg att köpa det, när jag är hemma på toa så kommer jag på vad jag glömt, igen. Det brukar bli när sista rullen är på gång, med en centimeter kvar på rullen, då blir det ett måste att komma ihåg.


Annars så blir det agilityträning med lilltjejen ikväll. Skall bli kul, det är ju ett par veckor kvar till nästa tävling.

 
 
Ingen bild

kopings-mailis

9 september 2009 20:44

Ha..ha..när jag inte har toapapper hemma brukar jag ta hundralappar....ha...ha...
Titta på min blogg så ser du vad det är för väder i Köping..
Tack för hjälpen snälla Marketta....
Lär du dig mer hör av dig....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards