Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Vanlig trist söndag!

Av Marru - 13 september 2009 23:59

Idag var det en helt vanlig trist söndag. Det var ju alla fall fint väder ute, det har varit ganska bra väder den här månaden för övrigt också. Maken har hållt på med våran fd grannes bil, men det verkar vara nåt större fel på den. Så nu är vi utan bil istället Skrattande, men hon måste ju ta sig till jobbet på nåt vis, och vi har inga tider och passa imorgon. Det är i mitten av veckan vi skall lämna in Volvon för att få en ruta. Ja, man kan ju åka med den, men jag skulle inte orka sitta i den och lyssna på plasten som flappar, eller hur det nu låter.


Annars så har jag väl inte gjort nåt särskilt gått med hundarna. Idag blev det ingen träning. Gick en långpromenad på förmiddagen med systrarna. Sen gick jag kortare vändor med dom på dagen. Imorgon skall jag försöka ta mig i kragen och skala av alla flickor med furminatorn. Clara har jag ju tagit mycket på redan. Hon var ju först ut och löpa så då blir hon ju först ut och fälla. Ser att Farina och Lizzie är lite på gång, fast Lizzie borde inte börja fälla förräns nästa månad. Micki däremot han fäller aldrig. Han skulle man behöva skala av lite på, nej jag menar mycket förstås Flört.


Få se nu om jag får nå jobb nästa vecka. Nu är det för lugnt istället efter att nästan jobbat ihjäl mig under några veckor i juli och augusti. Den här månaden har det istället inte blivit nånting.

 
 
Jill

Jill

14 september 2009 07:19

Oj oj här händer det grejer eller hur ;)

Nu när man är helt arbetslös så har man så mycket tid att bli fruktansvärt slö......

nu måste jag hitta ett jobb snart för här håller man på att bli allmänt tokigare ;)

http://www.hundarnaojill.wordpress.com

 
Jess

Jess

14 september 2009 16:56

Hejsan, kommer förbi och tittar till dig lite :) vad fint du har det här, ser jätte mysigt ut.
Du kanske kan skicka maken till oss med, våran bil håller på att falla samman hehe :).
Ha det gott.
Jess

http://loppys.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

14 september 2009 21:45

Hej på dig!
Har du hört att blogga gratis ska byta namn till: Bloggplatsen. Fick mail om det iaf. Jag har ju inte blogga gratis utan blogg.se, men ändå så fick jag mail om att blogga gratis skulle byta namn. Hoppas att blogg.se oxå uppdaterar sig framöver.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards