Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Agilitytävling Avesta!

Av Marru - 20 september 2009 18:06

Jo, ibland så önskar man att livet vore lite mindre händelserik. Åkte iväg mot Avesta imorse. Kommer till Norberg, och börjar tänka lite på tävlingen, och kommer på att jag har glömt att läsa vägbeskrivningen och jag har aldrig varit på Avesta BK. Suck tänker jag. Vem skall jag ringa, försöker med en från kennelklubben, men hon hade inte varit vid telefonen, hon hade sett att nån ringt. Sen tänkte jag att dom har säkert skyltat, men inte det. Så då åkte jag till Preemmacken i Avesta, tänkte ifall dom visste vart BK är eller om de hade nån dator som man kunde låna för att se PM:et. Men nej, ingendera. Så det blev till att ringa till 118118 igen, börjar snart bli stammis hos dom. Så hon letade reda på hemsidan och PM:et och läste upp vägbeskrivningen till mig Skrattande . Jag kom ihåg den ganska bra ända fram till Hemköp, men sen var det kört igen, och jag tänkte att jag ringer inte upp henne en gång till. Men jag kom ihåg att hon sa nåt om vattentorn, och jag såg ett torn som såg ut som ett vattentorn så jag åkte dit. Men inte fanns det nån tävling där, sen såg jag en kiosk efter vägen så jag stannade vid den. Det var en utländsk kille som hade den så jag tänkte att han vet knappast vart BK ligger så jag provade med vattentorn istället. Men han såg ut som om han inte ens visste vad vattentorn var för nåt. Sen kom det en familjgående, såg ut som om dom gick motionsbingo eller nåt för de hade bingobrickor i handen. Jo, de visste vart BK låg, det var bara och köra rakt fram sen till vänster och efter det var det skyltat. Så jag åkte som dom sa, och till slut så hittade jag vattentornet.

 

Ställde bilen vid vattentornet eftersom det stod flera där och jag inte visste hur det såg ut längre fram. Plockade ur stol, bur, kasse och Lizzie och började knalla neråt. Mötte en som jag kände så jag frågade honom hur långt dom kommit. Jo, agility 1 large går banvandring. Förvånad Jösses tänkte jag, så jag frågade om han kunde ta hand om Lizzie så jag knallade iväg på banvandring. Medan jag gick banan så kollade han vilken startnr jag hade. 12 Förvånad, där fanns det inte mycket tid och lugna ner sig. Så man kan ju lugnt säga att det gick som det gick. Men det var ju också agilityklass, och Lizzie har inte än fått det där riktiga suget på kontaktfältshindrena så hon sprang ju förbi balansen. Sen var det tid för oss och varva ner lite medans medium och small körde sina lopp.

 

Efter det var det dags för hoppklass. Det loppet gick kanonbra, fast vi blev diskade pga 3 vägringar. Så här ungefär såg banan ut, är inte riktigt säker på hindrena efter hinder 14. Sen stämmer ju inte avståndena, brukar dom aldrig göra när jag gör en banskiss Skrattande. Men man ser ju på ett ungefär.

 

  

 

För oss gick allt kanonbra i hoppklassen fram till hinder 6. Där hade jag nog lite för bråttom iväg till nästa hinder så Lizzie blev osäker på om hon skulle hoppa eller inte, så vi fick 2 vägringar där. Sen gick allt bra efter det fram till slalomet som gick felfritt. Men sen fick matte hjärnsläpp Skrikandes, som ni ser så skall man efter slalomet snett bakåt. Men jag tänkte fortsätta rakt på istället, men upptäckte att det inte fanns nåt nummer på det hindret, vilket skall vara mycket närmare slalomet än vad jag lagt den på skissen. Där ser  ni det är inte lätt och fixa till en agilitybana. Men alla fall så tvärnitade jag där och började titta runt omkring. Sen såg jag Lena (domaren) som stod vid tunneln och skrattade, då kom jag på att jag skulle ju ditåt sen. Vet inte om den tredje vägran kom där, för efter det så gick resten av banan kanonbra.

 

 

Tillägg:

Ett tillägg till banskissen, man går alltid in den vägen där siffran står, samma sak med hopphinder, man hoppar från den sidan där siffran är. Ibland så kan det vara siffror på båda sidorna på hopphindrena, så man får inte hoppa från vilken sida man vill bara för att det passar bäst.

 
 
Annmi

Annmi

20 september 2009 20:47

Oj..Det där ser invecklat ut för mig ;)
Önskar er Lycka Till med Tävlingar mm..Jam Kram NosePûssar & litet "voff" från Oss!!!

http://annmisblogg.blogspot.com

 
Jill

Jill

21 september 2009 06:22

Du kanske skulle vara ute i lite mer god tid nästa gång ;)

Skulle vilja ha sätt dig :) ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Sussie & jyckar tre...

21 september 2009 21:12

Ja, Avesta BK ligger på ett lite udda ställe. Har man aldrig varit där förstår jag att det är svårt att hitta. Tur räddaren i nöden dök upp och höll koll på Lizzie, men som sagt ingen bra start på en agiltity tävling. Kul att det gick bra iallafall....

 
Anette

Anette

22 september 2009 07:28

oj, vilken härlig beskrivning av en stojig dag! Det lät i alla fall som om ni hade kul på banan. Hampus och jag har provat en agilitykurs en gång. Det kändes som om han tyckte det var jättekul. Men nu har jag gett mig den på att vi ska fixa lydnadsettan först.

http://malinrosa.blogg.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

22 september 2009 17:41

Hej! Vilket äventyr! En gps kanske vore nåt, hihi
Du är så ambitiös med dina hundar så det är inte sant, jag blir otroligt impad, lika impad blir jag av dina bildalster!
Jag läste också om bröllopsnatten i Finland, påminner nästan om Las Vegas! Kanske idén är god, det ska inte behöva kosta skjortan och vara så himla avancerat att gifta sig.
Vi har haft strömlöst hela dagen så nu irrar jag omkring och försöker hälsa på alla här i cybern
Kramen

http://paulaz.se

 
Ingen bild

M G-S

22 september 2009 19:41

Hejsan :-)
Vad roligt med agility,,, min hund tycker att det är jätte skoj då vi brukar testa hindren på klubben. Kanske det vore något att satsa på ;-´)
Jag har en liten fundering angående Collie. Collies tål ju inte viss medicin bla ivomeck... Då vi hade vår Collie (12 år sen) så fick hon rävskabb och vi fick lov att tvättaa tvätta å tvätta henne med "urrk"medel. Medans andra raser kunde man bara ge tabletter. Nu finns det ju även sådana här pipetter som man ger mot rävskabb... Men jag undrar om Collierna tål dem. Eftersom att det finns en hel del räv här i byn och många drabbas tyvärr av skabben så slog det mig bara :-( Eftersom att vi planerar att öka ut flocken med en Collie. Hej från mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards