Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Klassfesten!

Av Marru - 27 september 2009 13:47

Jaha, då har man varit på klassfesten då. En sak man tänkte när man såg dom, har man verkligen slutat nian samtidigt med dom där, dom ser ju så gamla ut Skrattande . Festen ordnades av ett företag som heter Barabamba, och jag vet inte om jag har nåt positivt att säga om dom. Ok, dom har ju gjort jobbet med att leta reda på alla vart man bor osv. Men hur svårt kan det vara i dagens datorsamhälle. Det är ju bara och skriva in namnet på Ratsit, så får man upp tom när man fyller. OK, lite bökigare med dom som gift sig och bytt namn. Men 395 kr för nån liten skagentoast till förrätt, och fläskfilé med ädelostsås och klyftpotatis till varmrätt. Sen en slät kopp kaffe på det. Tycker att det var lite fattigt. Musiken var en spelare i ett hörn i salongen på herrgården.

Nåt som var pinsamt att det var massor med folk som kände igen mig, och kom och pratade. Jag blev ju tvungen och fråga "vad heter du då och vilken klass gick du i?" Sen var det bara och stå där och nicka precis som om man kom på vem personen var fast man inte hade en aning Skäms . Nu var det ju bara 7 personer anmälda från våran klass, sen kom det en till efter att vi ätit. Vilka har jag sett efter nian. En av tjejerna gick på gymnasiet samtidigt, men hon kom inte ihåg att jag gjorde det. En annan gick  jag ju samma klass med i gymnasiet. En av killarna i min klass har en mamma som bor på samma gata med min mamma, så han har jag ju sett hemma hos henne ibland, men jag har inte pratat med han. En annan av killarna var jag hos i vintras när min dator kraschade, han är ju en IT-kille och har eget. Jag stod i hans kök hur länge som helst och funderade över om han inte skulle känna igen mig alls. Till slut så var ju tvungen att fråga om han inte gjorde det.  En av killarna träffade vi på en Finlandsbåt för några år sen. Maken och jag var på väg hem, och han hade varit på kryssning med sina kompisar och var ganska så rund om fötterna. Han hade jag lite svårt att känna igen då, och samma sak var igår Skäms. En av killarna hade jag sett på finska danser ibland efter att vi slutat skolan men sen har jag inte sett han på evigheter. Sen hade vi spelevinken i våran klass, han var likadan fortfarande. Fast han har jag träffat lite då och då, fast nu är det ett tag sen sist. Hans syrror och jag åkte mycket ut på danser. Vilka minnen man får när man börjar fundera, och när vi började prata igår. Tex en lärare som vi hade som vikarie nån gång, han var en gammal sträng lärare av den gamla stammen. han kunde drämma till med linjalen på fingrarna om man var olydig. En gång så skickade han in en av killarna i våran klass till klassen bredvid för att låna det lilla ögonmåttet Skrattande . Det hördes klart och tydligt när han hade ställt sin fråga i klassen bredvid kan man ju säga.

Men i det stora hela så var det roligt att se dom, och prata gamla minnen. Det pratades om att vi borde försöka göra nåt nästa sommar, men bara våran klass, och att vi skulle försöka få med dom som inte kom på festen. Vi får väl se vad som händer.

 
 
Anette

Anette

27 september 2009 16:24

Mmm så där var det när jag var på återträff med. Men vi var bara 4 från min klass :( Och jag som hade åkt nästan 30 mil, men de som bodde itrakten orkade inte pallra sig dit. Lite trist, men så är det väl!

http://malirosa.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

27 september 2009 18:32

Hoppas ni kan ses alla, nästa sommar, och att dom som inte var med nu, kan komma då istället. Lite trisst när bara *få* kommer, kan jag tänka mig.
Vet ju inte om dom som jag hade som klasskompisar i uppsala på: -60 talet, om dom har haft ngn klassträff, har inget hört från dom överhuvud taget, sedan dess. Har försökt att söka efter dom via nätet, men dom kan ha bytt efternamn med mera, så då kan det vara svårt att hitta dom.
Andra klasskompisar som jag har haft, har jag oxå försökt att leta efter via nätet, MEN det är svårt.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Annmi

28 september 2009 13:29

*Hihi*...jasså..Du tänker så du mé??
*Skrattar*..det gör jag oxå när jag ser mina jämngamla..*Kram*

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

30 september 2009 17:33

Hej! Va spännande, jag skulle varit dödsnervös för att inte minnas vad folk heter...Hur var herrgården då, jag har aldrig heller varit dit.
Pass till alla jyckar, ska ni ut o resa? Vet du om man måste ha pass för att ta in hund i Norge som inte är EU-land? Funderar på att kanske ta en snabbsväng...
Kramen

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards