Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Strul!

Av Marru - 29 september 2009 21:35

Idag när jag startade datorn så var det bara strul, fick inte igång internet, bildskärmen var mörk så man knappt kunde se vad det stod. Bildskärmen kunde jag inte göra nåt åt, men det tycks ha rättat till sig under dagen, kan bero på ljuset från fönstret att det såg så mörkt ut.

Men nu är det bredbandet kvar. Tittade på modemet, stängde av den flera gånger för ibland så brukar det hjälpa. Sen tog maken telefonen, han tänkte ringa till Telia och höra om dom hade nå problem i dom här trakterna med bredbandet. Men då fungerade inte ens telefonen. Ja, så det var ju inte vårat bredband det var fel på. Så det var bara och ta mobilen och ringa till Telia, tydligen så är det nåt fel på nån central. Men det är visst bara hos oss det är problem för grannarna har fungerande telefon.

Ja, det är tur att man har mobilt bredband så att det går att komma ut nånstans alla fall. Men det går så långsamt allting. Vi får väl se hur länge det dröjer tills dom får ordning på bredbandet och telefonen.

Idag har jag varit med Lizzie till veterinären och gett en första rabiesspruta, nr 2 blir om en månad. Våran vet ger bara 2 sprutor före blodprovet, få se nu om det räcker för det gjorde det inte på Farina.  Sen är det ju och vänta 120 dagar efter sista sprutan innan man tar blodprovet så i januari vet vi. Då har alla våra 4 pass.

Annars var vi till brukshundsklubben idag och tränade, men det var inga andra som kom så vi var ensamma. Nu blir det ingen tisdagsträning för oss på 7 veckor eftersom jag skall på kurs 7 tisdagar framåt. Men vi har ju våran agilityträning på onsdagarna. Sen funderar jag på att åka till BK på en träningstävling nån gång.

 
 
Gunilla

Gunilla

30 september 2009 21:08

oj, det där med mobilt bredband var det dummaste jag hade skaffat när jag flyttade hit, så jag bytte till comhem istället, efterssom det inte finns *vanligt bredband* här dit jag har flyttat :(
Mobilt bredband här, var sååååååååå seeeeeeegt :(
så det kändes som om det tog halva dagen innan ngn websida hade laddat klart :(
det orkar inte vänta på.

Ha en fortsatt trevlig vecka.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards