Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Höstsvammel!

Av Marru - 14 oktober 2009 21:33

Idag när jag gick med systrarna på uppehållet så tog jag med mig kameran för att ta lite höstbilder från Söderbärke. Fast jag tycker inte att det blev så mycket höst över bilderna. Jag tog en vända förbi skolan och över bron och en liten vända på andra sidan. På vägen tillbaka så höll några gubbar från kommunen och tömde blomlådorna på broräcket, och en av gubbarna hade bara knäbyxor på sig. Det blåste ju isvindar ute på bron. När jag passerat dom så tog jag en bild på gammelgården från bron.

  

Sen en bild från stranden mitt emot gammelgården. Där var det lite mer höstlikt.

  

Lite höstfärg hittade jag på badstranden.

  

Lizzie och Clara tycker det är kanonroligt och racea  här. De trivs verkligen på Hagudden som det heter stället där dom firar midsommar bla.

  

Dom här stenarna verkar vara nån sort utescen.  Ute i hörnet finns det nån sorts platta ovanpå stenarna.

  

Sen gick jag lite längre ut på udden och försökte ta en bild på kyrkan från framsidan, men soln låg på där så det blev lite mörk bild.

  

Till sist en bild på en rönnbärsklase från en av träden här utanför. 

  

 

Annars så har vi varit på agilityträning ikväll. Idag provade jag ett blindbyte för första gången. Men jag tyckte inte riktigt inte om det eftersom jag inte hade koll på vart Lizzie var när jag hade henne bakom ryggen. Men tydligen det är orsaken till namnet, att man inte vet vart hunden är. Nu är det bara nån vecka kvar av träningen ute, sen blir det inne. Lite trist, som det är nu så kan man åka till klubben när man själv har lust och träna. Men sen när vi är i Norberg så kan man bara åka dit när det är allmän träning. Hoppas vintern blir lite kortare än den förra.

 

Imorgon är det jobb igen, men nu börjar det lugna ner sig lite här så imorgon kan jag nog gå en runda och besöker er och se vad ni har haft för er under veckan.

 
 
Annkila

Annkila

14 oktober 2009 22:48

Halloj!
Vilka vackra höstbilder du har tagit. Jag tycker att det är så vackra färger på hösten med de oranga löven.
Har varit på Roffekursen ikväll, det blev en fortsättning på sitt, sen har vi backat i slalom mellan de andra voffsen, det gick bra. När vi kommer upp till klubben blir Roffe tokig det tar en halvtimme att få honom lugn men sen är han duktig. Hoppas att han sover hela natten, han brukar bli kissnödig vid 3 tiden Detta sker varje gång vi varit på kurs. I natt ska jag nog låtsas sova så kan Lasse få gå upp :-)))
Ha det bra!
Kram

http://blogg.annkilas.se

 
Gunilla

Gunilla

15 oktober 2009 21:16

Fina höstbilder du har tagit,
Fina rönnbär.
Rönnbärsgele kan man ju göra av dom, men det var flera, flera år sedan jag gjorde det nu.
Får se nästa höst, om jag gör det då.
Tycker det är roligt att hålla på med det som naturen ger oss, som att plocka slånbär att göra saft på. plocka vinbär oxå, och äpplen.
Det är väl intressen som jag har ärvt efter min Mormor.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Annmi

16 oktober 2009 09:56

Waooo,såå Vackra Höstfoton ♥...*Kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards