Colliekompisarna

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Marru - 25 oktober 2009 19:39

Kanske lite i tidigaste laget än, men jag gjorde en Halloween bild idag. Tuten är skriven av Ladykatt som är med i många grupper. Men den här hade hon skrivit till The PSP Fun Group. Förutom den så är hon med i Målarboden, Skagras animeringsgrupp, dom är jag också med i, men sen är hon med i en massa andra grupper. Jag tycker inte egentligen om såna här mörka bilder, men nu gjorde jag denna alla fall. Den blev väl ganska hyfsad.

 

  

Av Marru - 25 oktober 2009 11:02

Det finns ju numera en möjlighet att få bloggen översatt på ett annat språk, så jag satt ju in googles translator bland menyerna till höger. Sen idag fick jag för mig att jag skall testa, så jag lät google översätta min blogg till finska. Kan ju säga att så roligt har jag inte haft på länge som jag haft idag. Om översättningen är lika värdelös på andra språk som den är på finskan så är det nästan så att jag funderar på att ta bort den. Det var rent ut sagt rena katastrofen Förvånad . Ni som kan finska, ett tips, låt google översätta bloggen, ni kommer att få många skratt. Om det är nån från Finland som läser översättningen så måste dom ju tänka "vad i helskotta skriver människan".

Av Marru - 25 oktober 2009 00:46

Ja, då har det visst hänt nya saker på bloggen. Nåt som jag inte blev glad över att det nu kommit in reklam, det har det ju inte varit förut. Fast det är klart, det kostar väl att ha bloggplatsen också. Vill man slippa reklamen så kostar det 20 kr i månaden, och det är väl inte en stor slant. Men då måste man även komma ihåg att skicka ett sms till bloggplatsen en gång i månaden.

 

Den andra nyheten är att nu har dom fixat så man kan sätta in Googles translator, som utländska besökare kan klicka på för att få sidan översatt till sitt språk. Vilket säkert kan bli ganska så lustigt.

 

Ett exempel, två finnar träffas på stan.

 

Den ene frågar den andra : Hur mår du?

 

Varpå den andra svarar: Jag mår bra förutom att jag har lite ont i halsen.

 

Google översätter:

 

Hur smör du?

 

Jag smör bra förutom att jag har lite ont i gurkan.

 

Eller vid frukostbordet:

 

Kan du ge mig smöret? Vart är tidningen?

 

Google översätter:

 

Smör du mig mår? Vart är lövet?

 

Ordet voi på finska betyder på svenska smör, mår och kan. Kurkku är gurka och hals. Lehti är löv och tidning. Hur skall google kunna avgöra vilket av dom svenska orden är det rätta alternativet.

 

Ja, så kan det gå.

 

Ett annat exempel är när jag håller på med psp, och får för mig att jag skall översätta en engelsk tut till svenska, vilket jag gör sällan. Men där får man meningar som att man skall köpa buller, eller så skall man lägga på röret. Köpa bullret kommer från Add noise, vilket gör att bilden blir lite grynig. Detta används i psp bla för att göra glitter. Röret, ja det är tuberna vi använder när vi gör grafik.

Av Marru - 25 oktober 2009 00:34

Hittade hos en bloggvän en länk till nåt som heter Bloggtrafik. nu. Om du vill ha fler besökare till din blogg så kan du klicka här. Tag chansen och hitta nya bloggvänner. Det är alltid kul.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards