Colliekompisarna

Alla inlägg under oktober 2009

Av Marru - 2 oktober 2009 20:53

Ja, då var det äntligen fredag igen. Det är väl ingen större skillnad mot andra dagar, förutom att jag har börjat träna på fredagar. Det skulle ju egentligen varit step up idag, men som jag skrev förra veckan så har ju våran ledare drabbats av hälsporre och hon var tvungen att sluta med step up ett tag. Så idag skulle vi haft cirkelträning, men det blev inte det heller idag, för den ledaren har legat på lasarett men troligtvis hemma nu. Så idag blev det en konditionspass med styrka som hette duga. Ledaren var verkligen en riktig hoppjerka, hon hade hur mycket energi som helst Förvånad. Inte för att jag vet varifrån hon fick den. Det blev först kondition, sen körde vi träning för lår. Sen blev det kondition igen, sen tränade vi ryggmuskler. Återigen kondition, men det var sista, sen körde vi mag- och rumpövningar. Verkligen ett tufft pass, det var faktiskt en tjej som var minst 25 år yngre än jag som gick efter halva passet, så lite stolt är jag över att jag klarade hela passet.

I helgen blir jag ensam en stor del av helgen, så då tänkte jag ta med mig alla 4 till Semla och träna. Har vi tur så står VM-banan kvar sen i onsdags. Vet inte om de har några agilitykurser fortfarande för är dom slut så står den säkert kvar.

Av Marru - 1 oktober 2009 21:53

Ja, så har vi kommit in i oktober redan, tiden rusar verkligen fram. Dags att redovisa den förra omröstningen och skapa en ny. Jag ville veta hur ofta ni klipper klorna på er hundar, och vad jag kan se är dom flesta väldigt duktiga på att göra det.

 

25 % en gång i veckan

29,2 % varannan vecka

29,2 % en gång i månad

16,7 % varannan månad

 

Nästa omröstning vill jag veta hur många av er är det som klipper klorna själv på sina hundar. Jag vet att det finns många som går till veterinären för det, finns djuraffärer som gör det och hundtrim.

 

Vi klipper själva klorna på våra 4, och en gång i veckan.

Av Marru - 1 oktober 2009 21:38

Idag har jag varit och tagit nya bilder på cane corsovalparna på Thykrans kennel. Valparna har nu blivit drygt en vecka gamla. Än har de inte öppnat ögonen, men de är på gång.

Här har vi en valp som har gett sig redan, det var det första jag tänkte på när jag såg bilden. Den säger "jag ger mig, släpp ner mig".

  

En till liten stackare som har växt en hel del sen sist.

  

Sen till sist en bild på hela kullen med mamman. Gissa om det är livat hos den familjen vid matdags. Jag filmade 2 filmer, men dom får ni gå in och titta på Thykrans sida, bara hon får den och fungera.

  

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards