Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Marru - 6 november 2009 23:47

Så var det äntligen fredag igen och helg. Nu får jag tack och lov vara ledig i 3 dagar. Var ganska mör när jag vaknade imorse. Det blev ju lite si och så med sömnen igår kväll pga arbetsschemat som jag såg inne på Swebus sida  igår innan jag gick och la mig.

 

Jag hade god lust att roffa åt mig telefonen och ringa på en gång och skälla ut nån, men var tvungen och behärska mig eftersom det bara är jouren man kan få tag på och dom är ju oskyldiga. Det var lite svårt imorse också, men jag klara mig ända tills jag var klar med körningarna. Men sen när jag åkte tom från Smedjebacken till Söderbärke så ringde jag trafikledaren i Ludvika och sa åt han att jag varit in på Fia och tittat igår och att jag inte blev glad över det jag såg. Att jag fått 3 pass nästa vecka utan att nån frågat mig om det passar mig. Må så vara att jag stämplar, men jag har ju trots det ett privatliv.

 

Tydligen så var det personalplaneraren i Borlänge som lagt dom där passen fast han har fått order att inte lägga ut nåt utan att prata med personen ifråga. Men han trodde väl att jag godkänner allt. Trafikledaren i Ldv sa att han brukar alltid fråga, för huvudsaken är att båda är nöjda. Så jag sa åt han att jag vägrar och jobba till halv åtta på måndag kväll, och börja igen vid sextiden på tisdag morgon. Så då tittade han lite på passen, och sa att han skulle ta bort måndagen. Så det var skönt.

 

Annars har det varit en konstig dag idag. Morgonen gick bra, åkte hem på uppehåll, tog en promenad med systrarna. Sen satt jag vid datorn en stund och kollade runt lite när jag kände att nu är jag trött. Så jag gick till sovrummet, satt klockan på väckning och kröp ner under täcket. När det var dags och gå upp så frös jag nåt förbannat. Och det var då det började strula till sig. Jag tänkte ju åka till jobbet lite tidigare att jag skulle hinna till minuten i Smedjebacken. Men bara för att jag frös så mycket så tog jag inte på mig västen till uniformen, utan bytte till en tröja istället. När jag kommer upp till garaget så upptäckte jag att jag inte tömt fickorna i västen. Så nyckeln till huvudströmmen låg i västfickan plus nycklarna till garaget. Men jag sa åt en annan chaufför att han skulle vrida på huvudströmmen, garagenycklarna kunde maken komma upp med. Men när jag gick in i bussen så skulle jag ju blåsa i alkomätaren, men jag hade ju inget rör att blåsa i Förvånad. Det hade säkert funnit nya blåsrör i garaget men han den andre skulle åka och jag hade inga nycklar. Så det blev att hoppa in i bilen och åka hem igen och tömma fickorna. Så då vart jag sen istället till skolan.

 

Sen gick väl allt bra. Men när jag hade slutat och var i affären och handlade så upptäckte jag att jag nu hade glömt mobilen i bussen istället. Så då fick jag åka tillbaka till garaget igen. Det blir så när man har tröjan, har ju ingenstans och ha alla grejer som jag normalt har i västfickan. Tur att det är nära till garaget när man kör i Söderbärke.

 

Jag tycker det är lite trist med den här fredagsträningen jag börjat på. Jag får ju ingen möjlighet att åka på den för jag jobbar. Idag slutade jag visserligen 16.10, men så skulle bussen städas och tvättas för det var sånt skitväder ute idag. Jag känner att jag skulle behöva åka och träna. Det räcker inte bara med hundpromenader, fast ibland känns dom nog så ansträngande, som idag när man gått upp strax efter 4 på morgonen.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards