Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Tråkigt!

Av Marru - 9 november 2009 17:13

En sak är då säker, jag längtar redan till att det skall vända mot ljusare tider. Det är långtråkigt nu, man skall försöka göra allt när det är ljust så man tappar sugen att göra nåt när det väl är ljust ute. Vilket det gjorde idag för mig, inte ens maten smakade nåt, tyckte att det bara växte i munnen på mig, kanske jag inte var tillräckligt hungrig då när vi åt. Men hade en här hemma som gapade efter nåt att äta, så det var väl bara och äta.

 

Idag fick jag vara hemma, men dom ringde redan strax efter åtta och frågade om jag kunde jobba på onsdag, dom andra dagarna har  jag ju jobb sen förut. Sen ringde han igen 10 minuter senare och frågade om jag kunde byta imorgon och köra i Söderbärke istället för Ludvika. Säger bara att vad som helst här i Söderbärke är bättre än Ludvika så jag tackade ja, såklart Skrattande.

 

Nu har jag suttit och gjort Målarbodens bonustema för den här veckan, och jag blev ganska nöjd med den. Det var lite pillrigt att få visarna och hamna rätt på klockan så att dom inte hoppade alltför mycket när det blev klart. Men såhär blev det alla fall till slut, och jag är ganska så nöjd.

 

  

 

 

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

9 november 2009 19:16

Hej! Bugar och bockar och tackar för den! Men hur får jag med mig den ? Går inte att högerklicka o spara bilden!
O vad ska jag hitta på att berätta som inte alla redan vet, haha
Förstår att det är trist att du inte kan delta i träningarna, det är ju inte kul att behöva hoppa över hälften av gångerna.
Det var ju förfärande lite folk i lördags kväll, stod om det i tidningen också, bra band men alldeles för få besökare. Det är trist när dom nu ändå anordnar nåt skoj. Även i Blötberget hängde vi alltid på när dom ordnade något. Föreningsmänniskor är vi ju inte någon av oss...
Kramen

http://paulaz.se

 
helan

helan

10 november 2009 09:00

Heeij.. guu, så dålig jag varit på att svara alla.. har försökt ta nån då å då.. min orka har ändå börjat komma tillbaka.. har ju haft lite sådär som du har nu.. usch, de har allt varit tungt.
Här har ju snön kommit nu, å vi hoppas den stannar nu..här uppe måste det ju vara vitt på vintern, annars får man ju spunk.. INGEN JUL UTAN SNÖÖÖÖ!!!

SÅ kul me vintercupen.. hur gick det för er då? Har ni kommit igång?
Här har de varit lugnt me träning sista veckan, då jag jobbat både em + natthelg.. inte ens mat har jag hunnit göra en enda dag.. de har krille gjort.. tur vi är 2 som kan det iaf.

Hoppas du får köra de turer du vill å att du kryar på dej nu.. kram på dej å alla voffsarna.. Helan.

http://helanshala.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

10 november 2009 17:27

Fin klockbild du gjort.
Jag har inte gjort ngt av veckans tema än, men bara *nosat* på dom. Får testa lite igen ngt av dom.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards