Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Svammel!

Av Marru - 12 november 2009 21:49

Idag har jag varit på kurs, hot & våld handlade den om. Eller halva dagen alla fall. Det var nån snubbe ända från Skåne som jobbar på ambulanssjukvården som föreläste. Jag tänkte för mig själv att det kommer att bli jobbiga 8 timmar, så jag hade laddat mig med Dextrosol och Extra´s tabletter. Tur nog så hamnade vi hos snubben från Skåne först. Där fanns det ingen risk med att somna. För det första så stampade han fram och tillbaka hela tiden, men så var han också rolig. Det var mycket intressant det han hade och komma med. Vid 12 så var det dags för lunch. På lunchen hittade jag nåt intressant där i deras bokställ. Det var våran gamla fotoalbum som vi hade gjort på Esse Trafik som låg kvar där fortfarande. Så jag satt mig ner och bläddrade i den och tänkte på alla roliga minnen från den tiden. När vi var till Sunne på Selma Lagerlöf SPA och hade femkamp ute i vintern. När vi hade en sorts svensexa eller vad man skall kalla det för en jobbarkompis som skulle gifta sig. Han skulle få lära sig äktenskapets höjdpunkter och nedgångar. Så dom hade tejpat för sopsäckar i fönstrena på en buss, så det var bara chauffören och ledningen som visste vart vi var på väg. Det var lite kusligt och sitta i en buss och inte veta alls vart vi skulle. Men vi försökte ju gissa vart vi var på väg efter svängarna men det gick ju inte. Så till slut hamnade vi i Falun. Nedgångarna stod Falu gruva för, vi gjorde ett besök i gruvan, och höjdpunkten fick representeras av Faluns hoppbacke på Lugnet. Det fanns bilder på oss i skolgruppen när vi var ute och kollade våra nya skolturer. Vi gjorde ett stopp nånstans i skogen för att äta Sellnäsplanka som dom hade köpt åt oss.


Sellnäsplankan är en specialité dom har på ICA i Sellnäs. Det är en stor planka med en massa godsaker på, ett smörgåsbord kan man säga, fast på en planka. Ja, som ni förstår så var det mycket minnen där, det var nästan att man vart gråtfärdig när man tittade på allt roligt vi gjorde på Esse.


Efter lunchen blev det då information från Dalatrafik, vad dom har för avtal mellan sig och Swebus. Vad det gäller oss, trafiken och bussarna. Den informationen fick vi faktiskt av en av mina gamla jobbarkompisar på Esse. Sen efer halvtid så gick vi till nästa rum, där fanns det en karl från Volvo. Han skulle informera oss om bussarna. Tack sa vi. Vi fick lära oss mycket om bussarna, vad det fanns för finesser mm. Lite konstigt bara att flesta av bussarna är flera år gamla, och nu kommer information om dom. Ja, det var den här dagen det. Imorgon skall det köras här i Söderbärke igen. Fast jag får ringa och muttra till trafikledaren igen, för nu har han i Borlänge satt pass på mig igen nästa vecka, 3 st långa pass Förvånad. Utan att prata med mig. Visserligen har han försökt att ringa idag, men jag var ju på kurs, och då har jag inte telefon på.


Angående piercingen som jag skrev om igår, så är det så att jag blir verkligen illamående av det. Men jag hade tom problem när jag gick tolkutbildningen i Örebro, och vi skulle läsa samma böcker som dom som gick vårdutbildningen gjorde. Kan säga att jag inte kom långt i dom böckerna, en av böckerna hade redan i början en ritad bild på en operation man gjorde i samband med struma, kommer inte ihåg vad den hette. Men den ritade bilden räckte för att få mig illamående. Har även sett några som har en kula i tungan, bla en kille som jobbade på stålrör. Han höll på med tungan och kulan hela tiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards