Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 1 december 2009

1 december!

Av Marru - 1 december 2009 20:39

Ja, vad skall man säga om denna dag annat än att det blev inte som man tänkt sig. Det är verkligen tur att man inte vet vad dagen har med sig. Dagen i sig var solig och fin, lite kallt så att vattenpölarna var täckta med is. Vi gick hälsospåret med alla 4 hundarna, de fick springa och busa och var överlyckliga som vanligt.

 

Sen innan jag började jobba igen efter uppehållet så åkte maken iväg till Ludvika. Vi bytte bilar så han tog Volvon. När jag sen sitter i bussen på väg till Smedjebacken så hör jag trafikinfo kommer in på radion och pratar om nån olycka mellan Ludvika och Smedjebacken. Jag tänkte först att maken åkte ju så tidigt så han har hunnit passera där, men ändå så ringer jag upp han. När han svarade sa jag bara, vad bra, då vet jag att det inte var du i olyckan. Men det är ju jag som är där säger han   .  Volvon är bara skrot, säger han. Du skojar, sa jag. Nej, säger han, jag skall åka till Volvo för att hämta en lånebil, men jag är ok. Det har inte hänt mig nånting säger han. Sen hade inte han tid och prata med mig mer. Jag åkte vidare till skolan för att hämta ungarna, och sen busstation. När jag började åka mot Söderbärke, då började tårarna forssa. Det var nästan så jag tänkte ringa upp trafikledningen och be om en ersättare. Men så tänkte jag, att jag har ju pratat med maken, och han är inte skadad och han lever. Dessutom var det bara ett par timmar kvar tills jag skulle sluta. Jag är då glad att jag inte då fick reda på hur allvarligt det egentligen var med den här olyckan.

 

Det hade kommit en personbil med en trailer och en bil på den i full fart från Ludvika. Trailern hade börjat wobbla, den hade varit ner i dike, men de fick upp den igen, men hamnade i gengäld i motsatt körfält. Den slog mot ett räcke mm. Vid nåt tillfälle så var maken så klar i knoppen att han växlade ner och trampade gasen i botten för att komma förbi bilen så mycket som möjligt. Så trailern hade slagit i bakdörren. Så nu är bakdelen på våran bil bara skrot. Maken hade tänkt ta med sig Clara. Tack och lov så gjorde han inte det, för hon hade inte klarat sig från den smällen   .

 

Polisen och ambulans kom på plats, och de sa att maken hade haft en änglavakt med sig idag. Ambulanspersonalen kollade genom maken att han var ok. Sen fick han poliseskort till Volvo i Ludvika för att hämta en lånebil. Han hade kört våran Volvo dit, men det hade inte gått fort för ett bakhjul hade visst stått på tvären.

 

Men tänk vad som skulle ha hänt om maken inte hade gasat på lite extra, då hade han fått hela trailern över sig. Ja, denna dag kommer nog vara i tankarna länge. Verkar som om hela händelsen har tagit hårdare åt mig än maken, fast hans reaktion kanske kommer imorgon när han sovit över natten.

 
 
Klara o tjejerna

Klara o tjejerna

1 december 2009 21:19

HERREGUD!! Snacka om att ha änglatur. Vad är de för idiot som åker för fort på vägen när det är minusgrader ute?? Tur att det gick bra för Ari iaf. Ta hand om varandra lite extra nu..
Kram

http://www.klarashundar.dinstudio.se

 
Cina

Cina

1 december 2009 22:05

Men kära vän så fort allt kan hända.
Vilken tur din älskade make hade.
Visst hade han änglavakt.
Hoppas han inte har ont i morgon!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva Såsser

1 december 2009 22:11

Jag kan bara instämma med föregående talare.
Skönt att han var iskall i sitt agerande, andra skulle ha bromsat.
Livet är så skört, det skall alltid till händelser som gör att man stannar upp-inser att man är så tacksam för varje minut man har med nära och kära, att det betyder mer än något annat!
Krama om gubben din.
Stora kramen till dig oxå! //E

 
Malin

Malin

1 december 2009 22:35

Vilken änglavakt han hade maken. Ta hand om varandra.


Jag förstår hur du kände trots att du hade pratat med honom. Maken körde av vägen när jag var gravid med yngsta. ( extra känslig iof )Bilen var skrot. Han var ju så pedagogisk när han ringde. "Bryt inte ihop nu gumman. Jag mår bra" Tack för den liksom.
Hann ju gå igenom hela registret i hjärnan vad som hade hänt, innan jag kom på att han ringde ju själv. Han mår bra.

http://purpelangel.blogspot.com

 
Cissi

Cissi

1 december 2009 22:49

Usch vad otäckt! Änglavakt till tusen!
Jag har länkat till din blogg hos mig nu, äntligen. Var på tiden!
Kram Cissi

http://www.gripdesign.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

1 december 2009 23:23

MEN snälla vän så hemskt.
Tur att det gick bra iaf för din man.
Tur i oturen. USCH!
Folk kör som galningar ibland.
Ta hand om varandra extra mer nu.

KRAM/
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Sn

1 december 2009 23:26

Vad skönt att höra att det gick bra. Som du gissade kan det komma efteråt, då är det bra om ni pratar om det ganska mycket. För känslan jag fick när jag var med om min olycka var att " jag vill att det skall vara som vanligt igen, ska det aldrig bli som vanligt igen" Det blir det ju såsmåning om även om det kan ta tid . Ha det så bra båda två

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

2 december 2009 00:18

Vad hemskt och otäckt på alla sätt och vis! Har själv krockat med en älg en gång och det kändes nog illa, kan knappt föreställa mig hur det skulle kännas att se en trailer komma emot... FY! Tack och lov att det bara var materiella skador.

http://collieforever.blogg.se

 
Agneta

Agneta

3 december 2009 10:50

Vilken himla tur!
Snacka om änglavakt ! Hälsa Ari från oss.

Hälsningar Agneta o Dark Ladies med Bruce

http://www.simplesite.com/beyondbelief

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

3 december 2009 13:38

Nämen, hjärtat bankar på mig, fy va otäckt!
Tänk att jag tänker varje dag när gubben åker iväg att jag hoppas vi ses igen....och att allt går bra ute på vägarna!
Självklart kommer hans reaktion lite senare...då han också kommer att förstå vilken himla tur han hade! Så skönt att höra att det bara blev plåtskador, det är ju faktiskt bara materiellt.
Ta nu väl vara på varandra/Kram från pörtet

http://paulaz.se

 
inger

inger

3 december 2009 15:54

Men usch så hemskt.Men maken hade verkligen huvudet kallt som tur var.
Man får sig en tankeställare såna här gånger.
Var rädda om varann/Kramiz

http://colahundar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards