Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Valpbilder!

Av Marru - 7 december 2009 23:37

Men inte här   . Utan på Miltons hemsida, en sida som jag har hand om uppdateringen på. Nu har Milton blivit pappa igen, så jag har lagt in några bilder på hans barn på hans sida. Så valpbilderna får ni titta på hos Milton.

 

Annars så har jag jobbat idag. När jag kom hem från jobbet så började jag baka mina ljusa pepparkakor, gjorde ju degen när jag var hemma på uppehåll. Så nu är det bara smördegsstjärnorna som fattas. Men jag får nog försöka ta mig till torget i Smedjebacken nästa vecka och köpa färdig smördeg av killen som säljer finska varor där. Jag har en gång gjord smördeg alldeles för början och säger en sak, det var första och sista gången.

 

 

 
 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

9 december 2009 10:02

Oooh, vilka sötnosar. Jag har allt varit in på sidan och tittat på dem... hihi
Vad du är duktig och bakar. Gubben och jag köper våra pepparkakor numera. Jag har bakat saffranskusar, men alla 50 st är redan slut. Vår vän fick med sig en påse kusar.
Jaså, Finland har varit självständigt i 92 år nu. Grattis 92 åringen! Tjusiga stakar och ljus!
Vår första dobermann blev bara lite över 5 år. Hon fick så svår diabetes och njurarna slutade fungera. Vår lilla Lady blev ca 8 år. Du har nog läst om eländet.
Men det verkar som att det var lite roligt med resan i alla fall.
Jag brukar kalla dessa för julstjärnor. Jag köper också färdig smördeg. Men nu är det länge sedan jag bakade dessa stjärnor.
Ha en härlig onsdag oavsett vad du gör så ska du ha det bra!
Stor kram

http://bettan.lojdstrom.se

 
Astrid

Astrid

9 december 2009 22:00

Jag älskar mördegsstjärnor är annars inte så förtjust i kakor, men jag brukar inte tåla fettet så det är väl många dåliga minnen från det jag var ung

http://www.astridla.com

 
Annmi

Annmi

12 december 2009 10:35

Ååååå..Såå Söta mitt ♥ smälter totalt,va jag SAKNAR vovve :(
Tur jag har mina underbara Kissekatter nu :) *Kram*

http://annmisblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards