Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Allt går åt pipsvängen :-( !

Av Marru - 16 december 2009 23:59

Nu börjar det verkligen kännas som om nån övergivit oss helt. Min bil, min Chrysler, som jag var så överlycklig att den blivit fixad. Den lyckan räckte i knappt en vecka. Idag var jag på agilityträning, när jag kom till Norberg så började det låta. Men jag tänkte att det har den ju gjort förut på vintern, att det är som vanligt, bilen blir varm då börjar all snö under släppa. Var in och tränade några timmar, sen började jag åka hem. Så var det nåt som började kvittra, så jag ringde till maken och sa att det låter. Han sa att det är nog bara fläktremmen, för den har låtit ifall man har på defrostern inne i bilen för fullt. Ok, sa jag, jag är på väg hem. Sen märkte jag att det där kvitterljudet kom berodde inte alls på defrostern, och alltid när den kom som blev lysena svagare. Så jag ringer hem igen. Då sa han att den kanske har frysit, åk in till macken och köp glykol. Så jag åkte in till Fagersta, då började det låta om bilen igen, det smällde och hade sig rejält. När jag kom till macken så öppnade jag dörren, jösses vilket oväsen det var, plus att det rykte. Så jag stängde av motorn och klev ur, då såg jag att det bara rann kylarvatten. Så jag ringde till maken och sa att nu är det du som kommer hit på direkten.

 

Han kom och kollade, vi fyllde på med vatten. Sen åkte han hem med den, men vi fick stanna ett par gånger för att den skulle kylas ner. En bit ifrån Söderbärke så stängde han av den, och vi höll inte på att få igång den igen. Sen kom grannens brorsa och stannade där och vi funderade på att bogsera hem den sista biten. Men när den svalnat så startade den igen. Men när vi fick den framför garaget så ville den absolut inte mer, så vi fick knuffa in den i garaget. Maken får väl kolla imorgon och se hur illa det är. Nu börjar man bli less på den   . I våras så krånglade startmotorn, vi fixade en ny. Den gick en vecka, när jag skulle hem från garaget, så gick bromspedalen i botten. Bromsrör var av, det byttes ut, så åkte jag kanske i en vecka igen, då började det lysa nån varningslampa i den, och efter det så har den stått fram till nu förra veckan. Då hade maken fixat lite på den, och vi ställde på den och besiktigade den i fredags. Så nu är det kört igen. Det är nog inte meningen att den bilen skall rulla mer. Det tråkiga är att den är så himla bekväm.

 

Fast jag skulle nog hållt mig hemma idag, med tanke på hur jag mår för tillfället. Har ont i halsen, och näsan är täppt i ena stunden och i nästa så bara rinner det. Käkarna är spända också. Borde nog sova med bettskenan inatt, men det känns inte så bra när man har ont i halsen och ha den i munnen då. Men det var troligtvis sista träningen före nästa tävling, så den ville jag ju inte missa. Sen har vi lydnadskurs imorgon. Ja, vi får se om jag orkar .

 

Så här ser det ut förresten när man tittar ut från vårat vardagsrumsfönster idag.

 

  

 
 
Gunilla

Gunilla

17 december 2009 00:41

OJ stackars er med bilen :(
Jag kan ju inget om bilar alls.
Har varken bil eller körkot.
Tråkigt när det bara ska trassla.
Hoppas ni finner på ngn lösning med bilen..

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

17 december 2009 12:45

Ja, du får väl se en hel del julpynt under dina turer så du kanske blir mätt på det när julen kommer... hihi.
Oj, vilken fin samling dragspelstomtar. Kul! Dina pixlade bilder är så fina. Jag har inte gjort dem. Jag gör inte så mycket för jag är forfarande krasslig och har ingen ork. Det tar emot att äta.
Jaa, fy, så dyrt det är att skicka julkort. Jag skickar nästan inga numera. Allting blir bara sämre och ändå dyrare. Jag begriper inte.
Vi har en halv meter snö och 10 minus. Hoppas det ligger kvar över julen.
Tjusig animerad bild. Du är så duktig!
Jag önskar en jättehärlig helg!
Kram, kram

http://bettan.lojdstrom.se

 
Annmi

Annmi

18 december 2009 13:24

Va trist med bilen :(
Men...Såå vackert det är utanför ert Fönster ♥ *Kram*

http://annmisblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards