Colliekompisarna

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Marru - 1 januari 2010 23:30

Såhär ser Lizzie ut när hon laddar upp inför en tävling   .

 

  

 

Sen blir det lite vinterbilder som jag tog sista dagen jag jobbade förra året. Det lät väl, förra året. Man skulle tro att det är en evighet sen. Dessa bilder är tagna mellan Vad och Fagersta.

 

    

 

En bild över Barken, den  delen som är mellan Söderbärke och Fagersta.

 

  

 

Till sist en bild på bussen jag körde den sista dagen.

 

  

Av Marru - 1 januari 2010 22:22

Det är ju inte bara ett nytt år, utan även ett nytt årtionde. Kan ni tänka er att det bara är 10 år sen det pratades om vilken katastrof det skulle bli. Datorerna skulle krascha, man skulla absolut inte ha igång sin dator under årsskiftet. Man skulle ändra datumet på datorn själv så att den hoppade över årsskiftet mm. Kan inte komma ihåg om det hände nåt speciellt alla fall. Bodde i Borlänge på den tiden, och stan hade en stor nyårsfest i centrum men jag kom inte dit pga vissa omständigheter.

 

Hur nästa årtionde blir, det kan man inte säga så mycket om. Men jag hoppas att vi hittar vårt drömhus till  slut. Vi hade ju ett på gång i höstas. Men tanten som flyttat från huset i våras till ålderdomshemmet, hon kom fram till att kommunens soppa var för tunn. Så hon flyttade tillbaka till huset. Hon ringde till sin dotter och sa att dom skulle ge f-n i att sälja hennes hus, hon hade bokat flyttbil och gjort adressändring, nu skulle hon hem, 89 år gamma. Det ringde dom om samma dag som mäklaren skulle ringa och tala om att vårat bud blev accepterat. Så där bor hon i huset tanten, får ständiga besök av hemtjänst och hemsjukvård.

 

Men nästa år har vi mycket planer. Hoppas och tror att Lizzie skall kunna ta nån pinne i agility alla fall. Sen skall vi prova nån lydnadsetta också. Blir väl nån rallylydnadstävling också ifall det blir såna i närheten. Micki skall ställas ut i veteranklass  i sommar. Det finns ju några som tycker han är det snyggaste som finns i collieväg. Det gick ju bra för honom före kastreringen, men efter det var det ju inte nån idé att ställa ut han. Fast han hade sitt papper från veterinären så var han ju helt chanslös. Men i veteranklass spelar det ingen större roll om det finns kulor eller inte   .

 

I kursväg så är det först en vallningskurs på tur nästa helg. Sen har vi några gånger kvar på våran tävlinsglydnadskurs Lizzie och jag. Sen har jag planer på en spårkurs med Lizzie och Clara. Rallylydnadskurs tänker vi också gå, jag och systrarna blå. Sen har vi ju kursen vi började på förra året inom lydnad, hos Marianne. Återträff är planerad till mars där. Sen får vi se vad det blir mer.

 

Men nu allra först skall julmaten få fart. Imorgon är det en deltävling i Vintercupen i Norberg. Så  jag har packat väskan med extrakläder och ta till ifall det blir kallt imorgon. Det är 3 lopp i hoppklass som gäller imorgon. Hoppas Lizzie har fått lite fart, och att jag orkar springa efter all julmat   . Fast jag skulle kanske låtit bli lakritsen idag   .

 

En bra fortsättning önskar vi alla som är här inne och läser.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards