Colliekompisarna

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Marru - 2 januari 2010 20:10

Idag så var det dags för tävling nr 4 i Vintercupen i Norberg. Trodde ni den här dagen skulle flyta problemfritt, ja då känner ni inte mig   . Jag gick upp ganska tidigt så jag fick hålla på i lugn och ro. Packade korv, vatten mm i ryggsäcken. Sen gick jag ut med alla 4 så de fick pinka, sen åkte vi iväg. Och vad gör vi, jo kör i dike det första vi gör. Bilen bara plöjde rakt på hur jag än försökte få hejd på den, och plumps där satt vi. Det kom ett par med bil som stannade men de hade ingen lina, och inte jag heller. Förresten så tror jag inte att deras bil hade klarat och dra upp våran. Så jag ringde till några bekanta här i byn, de har en V70. Tack Emil för att du drog upp mig . Till slut så var vi ute på vägen igen. Kommer fram till Norberg, och tar ut Lizzie och upptäcker att jag inte har nån korv med mig. För den packade ryggsäcken hängde så fint på sin krok hemma. Så det var bara och gå runt och höra ifall nån hade nåt extra med sig. Tack och lov så fick jag lite kycklingkorv av en klubbkompis, och några Frolic från en tävlingskompis. Det är det som är så bra med agilityn. När man hållt på ett tag så får man så bra kontakt med dom andra. Nu har jag bestämt med några från Avesta att vi åker och tävlar i Örebro och Rättvik i mars. Det är mycket roligare och åka när man är flera.

 

Men till loppen då, första loppet gick kanonbra, förutom att jag gjorde samma sak igen   . Jag missade ett hinder på banvandringen. Men det var så mycket folk som trängdes vid hopphindrena i mitten så det var svårt att se vart man skulle. Jag trodde ju att ett hopphinder hade nr 5, sen tittade jag på nästa hopp och såg en sexa på den. Det här var ju enkelt tänkte jag. Men det första hopphindret hade nr 4 och det var en tunnel som hade nr 5.  Så återigen blev jag som ett frågetecken när jag blev diskad. Men jag fortsatte och tänkte att jag får väl reda på sen  vad det blev för fel, och det fick jag . Dom sa att det gick inte muta domaren att han accepterar några genvägar.

 

Lopp nr 2 gick bra förutom att vi fick en vägran vid en tunnelingång. Den var så skarp den svängen och vi har inte tränat tillräckligt mycket på dom ingångarna. Så där placerade vi oss som nr 14.

 

Lopp nr 3 så var hon ju tvungen att göra en sväng till en hinderfixare, för det var ju Lars, han brukar ge henne köttbullar. Fast inte idag. Sen när hon varit till han så var det slalom, och där hoppade hon över en pinne så vi fick göra om, och fick 5 fel på den. Placeringen blev 18. Det var ca 44 largehundar anmälda, fast jag vet inte hur många som var på plats av dom.

 

Lizzie var och hälsade på Lars fru i första loppet, då stod hon i samma hörn som hinderfixare, men det blev inga köttbullar där heller den här gången  . De fick sig en och annan pik idag, för de gifte sig här före jul när Lars fyllde 50 år. Grattis en gång till ifall ni nu skulle läsa här nån gång.

 

Tog lite bilder med mobilen i Norberg. Här får ni se vad mycket snö vi har här. Det är verkligen snötunga grenar här.

 

  

 

    

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards