Colliekompisarna

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Marru - 10 januari 2010 18:57

Idag var det fortsättning på våran rallylydnadskurs. Lika kallt idag som igår, fast i hallen var det ju drägligt. Men det blir ju kallt, jag tycker ju inte om att ha på mig nån tjock jacka och handskar när jag håller på. Så jag hade en vanlig t-shirt, collegetröja och en träningsoverallsjacka. Hade ju en tjockare jacka som jag tog på mig när jag behövde värma mig.

 

Idag körde vi resten av skyltarna, det var väl en ca 8 st kvar. Efter lunchen skulle vi sätta oss och rita egna banor, en grupp fick göra en bana med mycket svängar, det var vi. Den andra gruppen skulle göra en bana med minst 2 konmoment, och minst 2 moment där man sätter hunden framför sig i början på momentet.

 

Vi gjorde våran bana först, sen fick dom andra gå banvandring. Sen gick alla banan i tur och ordning. Vi vart filmade av våran lärare för att vi skulle titta sen efteråt hur det såg ut. Lizzie gick kanonbra, utom där man börjar momentet med sitt, ett steg, sitt, två steg, sitt, tre steg, sitt. Där började hon bli lite otåligt och muttrade lite och inte ville sitta mellan varje gång.

 

Sen byggde dom andra sin bana, och vi gick banvandring. Lizzie gick ännu bättre den här gången. Tänk om hon kunde gå lika bra på en tävling. Men då blir hon så nyfiken på allt runt omkring.

 

Efter att vi gått banorna allihopa så gick vi in och tittade på det som hon filmat, och det såg kanonbra för allihopa. Jenny tyckte alla varit jätteduktiga, hon har inte behövt tjata på oss alls om att hålla kopplet löst, vilket hon sa i början att hon skulle tjata över. Här lite bilder på oss när vi går våran bana som vi ritat.

 

        

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards