Colliekompisarna

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Marru - 16 januari 2010 20:55

Idag var det tävling i Norberg igen, en med 3 lopp i agilityklass. Det var ganska många anmälda den här gången, flera som inte varit med på dom tidigare också. Det var inte heller så kallt idag, bara -5 när jag vaknade imorse så det var skönt. Behövde inte oroa mig så mycket att Lizzie skulle frysa i bilen.

 

Vårat första lopp, ja det gick som det gick. Jag var helt ofokuserad på det jag gjorde. Lizzie sprang lite som hon ville, och busade lite.

 

Andra loppet blev också lite som det ville, hade noll koll där också   . Det var för övrigt det enda loppet med gungan. Hon gick på den först, sen hoppade hon av den, men nästa försök gick hon över. Hon tog tom A-hindret när hon skulle ta ett hopphinder. Det är sällan det händer att hon inte följer mina tecken. Fast nu blev det kanske lite för mycket tecken eller inga alls. Det blev bara pannkaka av allt. Men Lizzie gick ju bra dom stunder det blev rätt.

 

Men tredje loppet hade jag bestämt mig att nu måste det gå. Så jag gick banvandring som jag brukar, sen ställde jag mig vid sidan om och gick banvandringen i huvudet. Det gjorde jag inte dom 2 första gångerna, annars så brukar jag göra det. Nu gick det mycket bättre, förutom på ett ställe på slutet, där jag var lite för snabb, och fick henne på fel sida om ett hopphinder. Men jag fick henne rätt utan att hon hoppade över det så då slapp vi diskning i det loppet alla fall.

 

Placering blev 9, tror jag och nån poäng lär vi då har fått också.

 

EFIT-dagen då, det började bra, i 2 timmar. Men sen jobbade jag, var tidtagare så jag hann inte ta kort.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards