Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Marru - 22 januari 2010 11:03

Statistiska centralbyrån har visst kommit ut med en bok där det bland annat stod hur en medelsvensson är. Det sa dom på dalaradion imorse. Jag är verkligen glad för det var bara en kategori som passade på oss, eller mig   .

 

Medelsvensson heter ju egentligen Johansson i efternamn, det gör visst dom flesta familjer i Sverige. Det passar inte in på oss.

 

Pappan heter Lars och mamman heter Anna, det passar inte heller in på oss. Pappan är 39 år och överviktigt, och mamman 42 och inte överviktig. Passar inte heller in på oss.

 

Medelsvensson kör en silvergrå Volvo årsmodell -99, passar inte in på oss. Men mamman vill helst ha en röd bil. Det passar in på mig, skit i märket bara den är röd brukar jag säga . Nu har vi bara en röd bil, och den är inte min favorit utan det är den gröna Chryslern som för tillfället är paj.

 

De hade 2 barn, men nu kommer jag inte ihåg vad namnen skulle vara på dom och hur gamla dom skulle vara. Men det passar inte heller på oss.

 

Ja, med andra ord är vi så långt ifrån en medelsvensson man bara kan vara . Om de hade hund sa dom inget om, men om det skulle vara så, så har dom säkert bara EN hund och inte FYRA som vi.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards