Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Agilitytävling!

Av Marru - 30 januari 2010 19:24

Idag hade vi nästsista tävlingen i Vintercupen i Norberg. Fast jag tänkte när jag gick upp och såg hur kallt det var att jag går och lägger mig igen. Nu har vi sådär hemskt kallt igen, det var på -21 imorse. Men är man mer eller mindre agilitytokig så skulle inte ens vilda hästar få mig att stanna hemma   .

 

Första loppet gick kanonbra för oss, och jag tänkte verkligen på att jag inte skulle vara för nära tunnelingångarna så att jag nästan var i vägen. Fram till vi hade 4 hinder kvar, då var jag för nära tunnelingången och då tog Lizzie ett hopphinder som stod bredvid istället. Det var det där med parallella linjer som han pratade om på kursen vi gick förra helgen, jag försökte tänkte på det vid tunnlarna, men där missade jag den. Så vi blev ju diskade där.  Det är just vi tunnelingångarna vi har haft en del problem, men det har varit för att jag har varit för nära ingången säkert, och hon har stoppat till lite. För idag gick det mycket bättre när jag höll mig lite mer vid sidan om ingången.

 

Andra loppet så började Lizzie irra omkring mitt i banan, då såg jag att hon var bajsnödig. Hon har ju den egenheten att jag får ju inte henne att bajsa när jag vill. Jag fick ju jobba minst 20 minuter med henne på morgonen och bara få henne och kissa. Så jag tänkte inte börja bråka med henne om bajsandet. Det är ju så mycket snö så hon har lite problem med att hitta nåt ställe och bajsa på. Så där vart vi diskade.

 

Tredje loppet började kanonbra, men så tog jag slalomet på fel sida än vad jag hade tänkt, och undrar om inte Lizzie märkte nåt på mig att det blev fel, hundar är ju väldigt känsliga på den fronten. Så hon hoppade över en pinne i slalomet, men eftersom jag har bestämt mig för att inte ta om slalomet så vi fortsatte som om inget hänt, så då vart vi diskade där också.

 

Så idag diskade vi oss i alla 3 loppen, det var första gången. Nu är sista vintercupstävlingen om 2 veckor. Sen i mars har vi Wästmanlands distriktsmästerskap, sen 2 officiella tävlingar Örebro 6 mars och Rättvik 14 mars.

 

Sen som om jag inte varit nog i Norberg så tänker vi åka dit imorgon eftermiddag, det blir lydnads- och rallylydnadsträning.

 
 
Annmi

Annmi

31 januari 2010 16:49

Bättre lycka nästa ggr... ;)
Jam Kram & litet "Voff" ♥

http://annmisblogg.blogspot.com/annmisblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards