Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Sista januari!

Av Marru - 31 januari 2010 19:59

Tänk att årets första månad redan är slut   , det har gått undan igen. En månad som har varit kallare än normalt enligt väderprofeterna, och februari skall visst också bli kallare än normalt. Mycket snö har vi också, alldeles för mycket. Hälften av den varan hade varit mer än nog.

 

Här en bild på min träningsplan   , där har man inte mycket att hämta nu. Dessutom så är det mycket ungar som åker pulka i backen.

 

  

 

Sen blev det en bild på våran parkering där det står några insnöade bilar. Bil nr 3 som man ser både rumpan och fronten på är min Chrysler   . Tänk att man kan sakna en bil som svikit mig så många gånger, men jag saknar den. Vi får väl vänta till sommaren och fixa motor till den. Samtidigt som det känns att man inte vill lägga ner nå mer pengar på den, men på andra sidan så har vi redan lagt ganska mycket pengar på den så det är synd att inte fixa till den nu. Borde ju gå i ett par år till sen alla fall. Fast nåt som man måste göra på den varje år, byta ett stabiliseringsstag, ett år ena, nästa år den andra. Enligt dom på mekonomen så får man inte ta fullt rattutslag på den bilen för det är visst då dom går. Ja, vi får väl prova när den är fixad om det blir bättre.

 

  

 

Idag har vi varit till Norberg igen och tränat lite rallylydnad och lydnad. Men det var lite problem med kontakten idag. Jag hoppas och tror att det beror på föregående löp, för hon måste börja löpa snart om det hinner ta slut om vi skall kunna åka och tävla i mars.

 
 
Kerstin

Kerstin

31 januari 2010 23:34

Tror ni har lika mycket snö som vi! Ja, nu är man trött på detta, vill ha vår, men det lär väl dröja. Konstiga skidor med fiskfjäll under.
Mina skulle jag valla sa försäljaren å skickade med valla och en putskloss så jag skulle lägga på 3 lager innan jag skidade. Kunde jag vänta? Nä jag tog på dom och provade genast. Nåt så bakhalt har jag aldrig varit med om, hur jag än gjorde så gled ksidan tillbaka till utgångsstället. Jag fick verkligen kämpa för att komma frammåt (jag med min usla kondition)
Vallade sedan och då förstog jag. Nu gick det att åka frammåt.

http://farna.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

1 februari 2010 06:37

Ja, jisses vad snö det är. Här har vi också mycket av den vara denna vinter. Kom en del snö igår kväll med här.
Nu vill jag verkligen ha vår och lite värme.
Ha, en fin vecka.
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards