Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Virus!

Av Marru - 10 februari 2010 15:50

Jag har fått ett nytt virusprogram i min dator som är ett virus   . Det heter Personal Security. Den hade kommit under tiden jag var till Ludvika igår och hämtade hundmat och gjorde några ärenden med mamma. När jag kommer hem så ser jag att det har dykt upp några konstiga ikoner. Sen poppar det upp en ruta som säger att jag har en massa virus och trojaner i min dator  . För att bli av med dom skulle jag behöva köpa en licensnyckel om jag inte har sen förut, vilket jag inte hade eftersom jag aldrig har hört talas om det programet förut. Så nu sitter jag vid den andra datorn och skriver, min står på bordet här bredvid. Det är ett program som håller på och scannar genom min dator för tillfället för att jag sen när den är klar skall kunna ta bort viruset, om det nu fungerar. Den har hållt på och scannat i en och en halvtimme nu, och har hittat några infekterade objekt. Jag kunde inte gå ut på internet för det där sk virusprogrammet blockade allt jag var inne på. Sen var jag till kontrollplanen för att försöka få bort den via den vägen. Men se du det gick inte, den är gjord så att man inte skall kunna göra så.

 

Men nu har jag fått tips via Viktoria från hennes son hur jag skall få bort det. Så det är det min dator håller på och jobbar med för fullt för tillfället. Jag blir så sur på dom här som skickar virus till andra       . Vad vinner dom på det, kanske nån stackare som går på det där med licensnyckeln, men det är nog inte många. Tydligen så var det ett program som installerade sig självt utan att man behövde acceptera nånting.

 

För övrigt igår, vilket gympass jag fick. Skulle hämta mat från Fodaxbilen, men han vågade inte åka tillräckligt långt fram vid busshållplatsen där han brukar stanna för att lasta av det vi skall ha. Så man fick kånka säckarna runt bilen, sen kasta dom över snövallen så dom hamnade bakom bilen. Dom vägde ju bara 12,5 kg påsen. Jag hade beställt 8 st, och innan jag hade kånkat alla runt bilen och hivat dom över snövallen så var jag ganska mör och svettig. Sen i bilen med dom, och fixa mammas ärenden. Efter det så åkte vi hem till mamma, för vi har inte plats med så mycket fryst mat i våra frysar och hon har en tom frysbox stående. Då var det den där förbaskade backen från vägen upp till huset. De från kommunen hade inte varit och tagit bort snön, såklart så fick jag inte upp bilen framför garaget. Så då fick jag släpa på påsarna uppför backen. Sen in med dom och ner i frysboxen. När jag kom hem så hade jag kunnat somna på soffan hur lätt som helst. Men det var ingen idé och satsa på det för då hade jag inte kunnat somna på kvällen.

 

Ja, nu sitter jag här och hoppas att programmet hinner scanna färdigt datorn innan jag skall åka, om en timme är det agilityträning och det tänker jag inte missa pga ett virus.

 
 
Ingen bild

Sussie & jyckarna tre...

10 februari 2010 21:53

Men Marketta, det blev ju inte bara 100 kg du bar, utan 200 eftersom du fick bära dem två ggr, det var väl det jag tänkte på träningen, bicepsen hade vuxit :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards