Colliekompisarna

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Marru - 24 februari 2010 21:28

Månadens sista onsdag har vi nu, nästa gång så är vi inne i mars redan. Skall bli spännande och se hur våren kommer att bli. I radion pratades om att SMHI varnar kommunerna om vårfloder, och att de skall göra sig förberedda på en ordentlig vårflod. Ja, vi får väl se hur det blir.

 

Idag har jag köpt årets första memma. Kanongod var den, men den kan bli godare om jag nästa vecka om jag inte har körning åker till torget och köper därifrån. Han killen som brukar stå på torget på onsdagar brukar ju åka över till Finland och hämta. Då kanske jag får memma som inte varit fryst, vilket den jag köpte idag var.

 

Jag har fått jobb resten av veckan nu, fast nästa vecka kan det kanske bli lite glest. Det är ju sportlov nästa vecka, och mindre turer som går.

 

Nu verkar det som om Clara har blivit av med sin kennelhosta, hon har inte hostat alls idag, hon hade det lite längre än Lizzie. Fast hon hostade däremot inte riktigt lika mycket som Lizzie gjorde. Clara är den enda av våra hundar som är vaccinerad mot kennelhosta. Vad jag vet, man vet aldrig vad veterinären stopper i henne. Han hade ju gett Clara mot kennelhosta fast jag när jag bokade tiden skrev att hon inte skulle ha kennelhosta. Maken var iväg med henne och han sa att vet stoppat i henne det för det skulle visst vara så mycket effektivare än det gamla vaccinet mot kennelhosta. Ja, det har vi ju nu sett hur det var med den saken. Men den här veterinären tycker också att vi colliemänniskor är fjoskiga som inte ger våra hundar Ivomec. Vi misstänkte ju ett år att Micki hade noskvalster, och det botar man ju med bla Ivomec. Men vi sa ifrån, men han påstod att det inte är nå problem, att det är colliefolket som är så fjoskiga. Men nu står det ju i DjurFass att Ivomec inte skall ges åt collie. Sen får han säga vad han vill.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards