Colliekompisarna

Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Marru - 28 februari 2010 23:20

Imorse gick jag en morgonpromenad med Micki och Lizzie först på morgonen, och såg att det var ganska mycket snö på träden. Det såg ju väldigt vackert ut, men det är synd om träden som skall bära denna börda. Sen gick jag med Clara och Farina, och då tog jag med mig kameran och fick ett litet lyckoträff. När jag gick mot skogen hörde jag nåt som knackade, en hackspett men den lät långt borta. Men så var det en annan som svarade och den var mycket närmare. Det knackandet lät väldigt ihåligt, så jag började titta efter ett dött träd i närheten. Till slut så hittade jag trädet, så var det bara och hitta hackspetten. Den var lite svårare och hitta, men är man tillräckligt envis så hittar man ju den till slut. Jag är så glad över min nya kamera, det är så kul när man kan zooma så att nåt som är långt borta ser ut att vara nära. Fast man måste vara väldigt stabil på handen när man zoomar så mycket.

 

    

 

Tog en bild på vägen när man går från oss mot fotbollsplanen. Vallarna på båda sidor om gångvägen är över 1 meter höga. Lizzie är ibland nyfiken vad som finns på andra sidan så då ställer hon sig mot vallen och sträcker på halsen för att se över på andra sidan. Tyvärr så har jag ingen bild på det, men hon ser ganska rolig ut när hon gör så. Hundarna ser ju tyvärr inte så mycket av världen nu när vi är ute och går, bara snövallar.

 

  

 

En bild tagen på samma ställe som jag tog månadens bild förra året.

 

  

 

Clara och Farina poserar i snön.

 

  

 

Trädgrenarna ser ganska häftiga ut med ett tjockt lager snö på dom.

 

  

 

  

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards