Colliekompisarna

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Marru - 1 mars 2010 22:45

1 mars, och snön vräker ner, återigen. Var till Smedjebacken idag och snösträngarna på vägen var så höga att de skrapade i under bilen flera gånger   . Vägarna där var i mycket sämre skick än här i Söderbärke. Det var spårigt och moddigt. Det såg ganska roligt ut när brevbäraren som delar ut posten i centrum kom åkande i sin lilla elbil, med mössan på sned, skumpande upp och ner och försökte få det lilla ekipaget åt det håll han ville och inte under nån stor bil   .

 

Var med Lizzie till veterinären för att ta blodprovet så vi får reda på om hon har fått tillräckligt med antikroppar mot rabies. Svar kommer nog om ett par veckor.

 

Sen åkte vi till mamma, och jag var med henne till affären och handla. Nu börjar hon inse att det blir nog för mycket för henne att bo kvar i huset, för hon ville att vi skulle åka förbi dom nybyggda husen där det finns 2 lediga lägenheter, ifall nån av dom var på bottenvåningen. Men hon vill ju helst vara kvar i huset över sommaren. Vi får väl kolla på alternativ för jag antar att hon måste stå i nån sorts kö, det är ju inte bara och gå och säga att nu vill jag flytta in här. Att vi skulle flytta in i det huset är inget alternativ för mig.  Stort hus i två våningar, och en tomt med massor av sluttande gräsmattor som skall klippas. För att inte tala om vintern när det är rena lottdragningen om man kommer uppför backen så man får in bilen i garaget. Men om det skulle visa sig vara svårt att sälja det så kan jag tänka mig att flytta dit tillfälligt. Men vilket jobb det kommer att bli med alla grejer, säger bara jösses. Det finns ju massor av grejer där som är mitt också. Ja, då vet man alla fall vad man gör i höst.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards