Colliekompisarna

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Marru - 14 mars 2010 21:05

Tävling i Rättvik var det på schemat idag för Lizzie och mig. Eftersom det var både klass 3 och 1 idag så behövde vi inte vara på plats förräns tidigast 12. Så vi fick sova ut, vilket jag behövde för inte kom jag i säng före midnatt inte. När vi kom till Rättvik så kom vi till en kanonfin körhall som såg ganska nybyggd ut. Det var ljust varmt där.

 

Vi började med agilitylopp, startnr 6 hade vi. Vi kom inte så mycket längre än till första hopphindret. Den hoppade hon över, men sen ville hon inte vara med mig längre. Vet inte hur mycket en sak som hände på onsdagsträningen påverkade henne. För efter första hoppet blev det ett hopp till och sen balansen. I onsdags när vi tränade på balansen så kom det ju upp en hund till när hon var på väg ner. Den hunden ville ju inte åt det håll som matte, så hon sprang upp på balansen när hon såg Lizzie där. Det var lite nervöst där för den hunden var av en sån ras som det sällan hörs nåt positivt om, plus att Lizzie är rädd för andra hundar. Sen blev det som det blev. Lizzie ville inte upp på bommen efter det, så jag fick tvinga upp henne. Åt andra hållet gick det mycket bättre. Hon brukar inte ha några större problem med balansen annars. Men nu som sagt så ville hon inte vara med längre. Hon hälsade på domare, hinderfixare, tog en tunnel mm.

 

I väntan på andra loppet så gick jag ut och rastade henne, och muttrade lite för mig själv. Om det var för det där vi åkt över 10 mil, för att hon skall hoppa ett hinder sen irra omkring.

 

Nästa lopp startade vi som nummer 55, så det blev en ganska lång väntan. Jag tog en snörboll ur väskan och vi lekte med den tills det blev våran tur. Nu kändes hon mer fokuserad när jag tog av henne halsbandet. Den här gången hoppade hon över hindret, och över nästa, och över nästa.  I slalomet tänkte hon börja nosa i backen, men jag gick bredvid henne och sa nejnejnej. Noll hinderfel fick vi, men dryga 4 sekunder tidsfel. Var överlycklig när vi kom i mål. Det var lite spännande när vi väntade på resultaten, men det var många hundar som hade klarat sig nollade utan tidsfel så vi placerade oss som 11, av 67 startande. Så det är vi nöjda med. Det var vårat första lopp på en officiell tävling vi klarade oss nollade. Om jag tänker efter så har vi nog inte haft nåt nollat lopp i nån inofficiell heller.

 

Nu hinner jag inte mer idag, tyvärr så får jag försöka besöka er under morgondagen. För imorgon skall jobba, och skall upp före tuppen.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards