Colliekompisarna

Alla inlägg den 2 april 2010

Av Marru - 2 april 2010 22:52

Idag hade vi agilitytävling i Norberg. Det var många starter, ca 240. Så vi hade en hel del och göra idag. Largehundarna började largeklasserna idag. Första largeklassen gick lite sisådär. Dom 4 första hindrena gick bra, men sen vid det femte som var ett hopphinder vet jag inte riktigt vad som hände. Men Lizzie började virra omkring lite, hälsa på hinderfixare mm. Men sen fick jag tag i henne igen och vi fortsatte och det gick bra tills vi kom till gungan. Då ville hon helst springa förbi den. Men jag fick upp henne på andra försöket, och hon gick över sakta men säkert. Sen fick jag ganska bra fart på henne på slutet. Så vi tog oss i mål med en del hinderfel, hur många och placeringen har jag ingen koll på, glömde och kolla. Får göra det på onsdag om lapparna sitter uppe.

 

Andra agilityklassen hade en knepig start, och jag funderade länge på hur jag skulle göra. Det var egentligen en sån start där man skulle ha ställt henne bakom hindret och jag skulle gått förbi den till nästa hinder. Men nu har jag bestämt mig att jag skall starta tillsammans med henne. Det gick ju bra trots allt. Gungan var fjärde hindret, och jag fick henne över på första försöket. Inte gick det fort, men hon gick över den. Sen gick mellandelen av banan kanonbra, men bland dom sista hindrena fanns slalomet och hon hoppade över dom 2 sista pinnarna, och jag tar ju inte om slalomet så vi diskade oss där.

 

Sen blev det dags för hoppklasserna och på dom startade largehundarna sist. Första loppet blev väldigt konstigt. Det kändes lite som om Lizzie inte var riktigt på hugget, och jag fick till många stopp framför hindrena, och när jag stannade så stannade hon också. Så det slutade med att vi diskade på den också.

 

Till sist blev det dags för sista loppet, hoppklass. Då hade jag bestämt mig att jag inte skall springa riktigt så fort så att jag blir stående vid hindrena, att vi har mer fart. Det gick bra, vi tog oss runt felfritt, men fick tidsfel.

 

Angående det där att starta med hunden i starten gör jag för att Lizzie får lite mer fart när jag gör det istället för att sätta henne vid starten och gå ifrån. Ser många på agilitytävlingar peppa upp sina hundar för att få upp tempo. Sen när dom peppat upp hunden och den är på hugget, så går dom fram till starten, tvingar hunden att sitta och sen går det fram några hinder. Varför har dom då peppat upp hunden för, när den ändå sen måste sitta still och vänta på tillstånd att få börja  .

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards