Colliekompisarna

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Marru - 4 april 2010 23:27

Idag har vi varit till Lindesberg och tävlat. Vi hade samling efter 8 vid Oti i Fagersta, sen åkte vi dit tillsammans.  Det var ett agilitylopp och 2 hopp idag som gällde. Det började med agilityloppet, och där blev vi diskade redan på andra hindret. Kontaktfältshindrena var ju med filtmatta på. Det har vi inte tränat så mycket på, mest dom målade som finns på kubben. Så Lizzie gick upp en bit på bommen, började nosa, sen hoppade hon av. Jag försökte 3 ggr att få upp henne, men sen gav jag upp, så vi kör, de resten av banan som vi skulle. A-hindret hade hon inga problem med, den skulle man över 2 gånger, och det gjorde hon utan problem.

 

Dags för första hopploppet. Allt gick bra i början, men i slalomet så hamnade nosen i backen igen, och hon tappade fokus på vad hon gjorde. Jag skulle gjort som jag gjorde i Rättvik när jag såg att hon var på väg med nosen mot backen, då sa jag bara nej. Så hon hoppade över ett par pinnar i slalomet, så vi diskade oss där också.

 

Andra hopploppet hade ett krångligt moment, 3 hopphinder som stod bredvid varandra. Man skulle hoppa över det första hopphindret, springa förbi det andra och sen över den tredje, därefter över den i mitten, sen över den första igen. Där när man sprang förbi den i mitten så sprang jag för långt fram så hon sprang förbi den tredje också, och hamnade på fel sida om hopphindret. Hon tänkte säkert "skall det verkligen vara såhär konstigt". Så där blev vi diskade också. Men jag tog henne till det första hopphindret, sen gjorde vi som vi skulle gjort från första början, och resten av banan gick kanonbra.

 

Så det blev dagens saldo, 3 disk. Tänk om man fick diskborstar eller disktrasor som man kunde få förut, så skulle man aldrig behöva köpa dessa   .

 

Tog lite bilder igår, men det var bara denna som blev hyfsad.

 

  

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards