Colliekompisarna

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Marru - 8 april 2010 23:51

Lizzie är sjuk   . I fredags när vi var och tävlade så kräktes hon på morgonen dagen efter. Sen blev det inte mer. I söndags när vi var och tävlade så kräktes hon på morgonen dagen efter igen. Då började jag lite smått och funderar vad det kan bero på, men sen var det inget mer. Igår var vi på agilityträning, och imorse vaknade jag vi halv sex av att nån pumpade. Det var Lizzie som kräktes igen. Det som kom ut var alldeles brunt och det luktade som bajs.

 

Sen gick vi ut på morgonpromenad systrarna och jag senare på morgonen. Lizzie gick nästan direkt och bajsade, och jag gick och tittade hur det såg ut, och det såg ganska ok, lite mjukt men inte mycket mjukare än vanligt. Men sen när vi nästan var hemma igen så satt hon sig för att bajsa igen. Den här gången var det löst, såg lite slemmigt och grynigt ut. Sen såg jag att det verkade lite rött med i bajset. Då blev jag riktigt orolig.

 

Sen åkte jag till Smedjebacken och tog med mig Lizzie, och hon verkade ganska ok. Lite lugn, men pigg och vaken. Men jag tänkte att jag skall höra med veterinären när jag ändå skulle dit. Kom ju på i söndags när vi skulle åka och tävla att jag inte hämtat passet än, det som skulle hämtas vecka 12. Jag letade efter den och kunde inte förstå vart den tagit vägen, när jag kom på att jag har ju inte hämtat den än   . Så jag åkte dit, och samtidigt frågade jag han vad han trodde om det. Han tyckte det lät lite som magsår. Han hade nån pasta som han sa att man skulle blanda med maten fast det står på tuben att den skall sprutas in i munnen direkt. Men det är nog lättare och blanda med maten. Pro-Kolin heter den alla fall. Sen har jag kokat ris, och havregryn och blandat de också i maten. Sen skulle vi ge henne mat 4-6 ggr under dagen i småportioner.

 

Hon har inte bajsat fler gånger idag, så jag vet inte om det kommer blod fortfarande, får väl se det imorgon hur det er ut. Så nu skall jag se hur hon är imorgon, om det blir nån rallylydnadstävling för oss imorgon.

 

Sen är en annan fundering om jag skall ta med mig henne på agilitykursen på söndag, eller om jag åker dit utan hund. Men det beror helt på hur hon är på lördag. Men visst hade det varit kul att ha henne med på söndag.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards