Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Grått idag!

Av Marru - 10 april 2010 23:24

Vilken trist dag det har varit idag, grått, trist och kyligt. Riktigt skitväder rent ut sagt. Men det blev bättre på eftermiddagen, men det var så dags då det.

 

Lizzie och jag har varit på rallylydnadstävling i Sala. Det gick inte så bra för oss. Förutom att Lizzie har varit dålig i magen, så påverkade vädret oss, och det var väldigt mycket pangpang där. Ett tag trodde jag att de hade plockat fram dynamiter på skjutbanan som låg nästan bredvid brukshundsklubben. Lizzie gick och nosade i backen nästan hela tiden, hon var inte nå koncentrerad på vad jag gjorde. Tex momentet läggande under gång, hon satt sig före, och det skall hon inte göra. Hon var sen vid sättandet på flera ställen. Men en sak klarade vi bra, det var momentet sitt - stå. Det är ett nytt moment i nybörjarklassen, och det har vi inte tränat mycket på, vi fick bara 2 poängs avdrag där för att hon nosade före, och hon ställde sig sent. Det var allt. Man måste leta efter det positiva.

 

Nånting jag blev lite sur på var att de hade räknat poängen fel. Vi hade 49 poäng kvar på den ena, och enligt deras matematik 40 poäng på den andra. Det kändes lite jobbigt. Sen började jag titta på lappen. Vi hade fått 46 poängs avdrag, och 4 för helheten, det blir 50. Och i rallyn startar man på 100 poäng, och det vet ju alla att 100-50 är 50 och inte 40. Men det var inte nog där. Sen såg jag att vi hade inte 46 poängs avdrag heller, för när jag räknade ihop 1, 3 och 10 poängsavdragen, 14+12+10, så fick jag det bara till 36. Så egentligen hade vi 60 poäng kvar, visserligen räcker det inte för godkänt. Men det låter mycket bättre med 60 istället för 40.

 

Imorgon är det agilitykurs på schemat. Jag åker dit utan Lizzie, hon får vara hemma och vila sig. Det blir bäst så, fast det känns väldigt trist att inte få prova det man får lära sig på en gång med henne.

 
 
inger

inger

11 april 2010 19:58

Va roligt att se att Lizzie mår bättre.Och att ni kom iväg på tävlingen.Tävlar du bara med Lizzie?
Det är väl nog jobbigt,förstår jag.Att hålla igång en hund.
Hoppas att ni har haft lika fint o soligt väder som vi har haft idag.
Ha de bra

http://colahundar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards